Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
nedjelja, 10.12.2006.
  novosti
biznis
sport
crna kronika
  split
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  pomet
nedjeljna dalmacija
osmrtnice
zadnja strana
  impresum
kretanje brodova
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 3 od 4

BEZ (NE)UMA Dr. JURE RADNIĆ, PROČELNIK KATEDRE ZA MOSTOVE
SPLITSKOG GRAĐEVINSKOG FAKULTETA:

Novi pelješki most dvostruko - skuplji

MILIJUNI U MORU Prema dogovoru Hrvatske i BiH novi most, visok 55 metara, stajat će oko 400 milijuna eura, dok bi po mojoj varijanti manji zapadao 125 milijuna, a po državnoj procjeni 250 milijuna eura, kaže prof. dr. Jure Radnić

Kompjutorska simulacija odbačenog rješenja mosta od Komarne prema poluotoku Pelješcupiše Meri ŠILOVIĆ

Hrvatska i BiH su se nakon velikih gužvi dogovorile o mostu obala - Pelješac. Članovi stručnih skupina dviju zemalja suglasili su se da minimalna širina plovnog puta koju treba osigurati mora biti 200 metara, a najveća visina mosta 55 metara. Što to zapravo znači? Znači da će novodogovoreni most Hrvatsku koštati dvostruko više nego što je bilo planirano! Tako tvrdi prof. dr. sc. Jure Radnić, pročelnik katedre za mostove i betonske konstrukcije na Građevinsko-arhitektonskom fakultetu u Splitu.

Četiri vozna traka

— Za dogovorene nove gabarite plovnog puta koji nisu kao ranije 150 puta 35 metara, nego su 200 puta 55 metara i laik zna da su daleko skuplji. Veća širina plovnog puta (čistog razmaka između pilona) zahtijeva veće raspone mosta, dakle puna udaljenost od pilona do pilona će vjerojatno biti više od 300 metara. Budući da sada treba veći raspon da bi taj most imao potrebnu mehaničku sigurnost i stabilnost, on mora biti i širi. A što to znači? Da preko njega neće ići samo dva vozna traka nego četiri. A to je glupost! Nepotrebno je, znamo da su i dva vozna traka previše za promet koji se u tom pravcu odvija — naglašava prof. dr. Radnić.
Koliko će stajati ovaj novi dogovoreni most kopno - Pelješac na koji je BiH pristala? — Po mojoj procjeni takav most će stajati najmanje 400 milijuna eura, dok bi po mojoj varijanti onaj prethodno zamišljeni, manji most stajao 125 milijuna eura, a po službenoj državnoj procjeni zapadao bi 250 milijuna eura — tvrdi prof. dr. Radnić. Novo rješenje mosta kopno - Pelješac je, dakle, gotovo dvostruko skuplje od prethodno planiranog! Postoji li jeftiniji način da Hrvatska poveže svoj Neumom odvojeni teritorij?
— Tunel ispod Neuma bi bio puno korisnije i iz više razloga upotrebljivije rješenje povezivanja hrvatskog teritorija od mosta prema Pelješcu. Ja predlažem da se u zaleđu Neuma, iza brda, gdje je teritorij BiH između teritorija Hrvatske najuži, tek 5,5 kilometara, napravi tunel. Taj tunel bi bio veličine tunela "Mala Kapela".

Devastiranje prostora

Dr. Jure Radnić: BiH bi pozdravila gradnju tunela/Mario TODORIĆPredviđeno je i da autocesta ide na tom mjestu pa bi tunel poslužio kasnije i autocesti, a dok se ona ne napravi bilo bi dovoljno s magistrale napraviti obilaznicu Neuma koja bi bila onakva kakva je danas obilaznica Trogira i tunel bi bio u funkciji, a hrvatski teritorij povezan.
Takvo rješenje, taj tunel s dvije cijevi, svaka sa po dva traka, stajalo bi najviše 90 milijuna eura. Usporedite to s mostom čija će cijena biti 400 milijuna eura! — ističe prof. dr. Radnić.
Napominje i da bi se gradnjom tunela, a ne mosta, izbjeglo devastiranje prostora i akvatorija Malostonskog zaljeva i svi rizici koje most nosi za vrlo delikatan tamošnji ekosustav. Bi li pak BiH imala što protiv tunela ispod Neuma umjesto mosta prema Pelješcu?
— Ne vjerujem, mislim da bi i oni pozdravili takvo rješenje odnosno gradnju tunela umjesto mosta. Most sputava bez obzira na gabarite, za razliku od tunela. Ovo ne mora biti jedino rješenje, može se napraviti i tunel ispod mora prema Pelješcu, što bi također bilo bolje rješenje od mosta koji se mora temeljiti na vrlo nezgodnom terenu — kaže prof. dr. Jure Radnić.

 
Još u rubrici:
 


JEFTINA OVISNOST INTERNET RAZOTKRIVA SVE UČESTALIJU
POJAVU ZLOUPORABE MEDIKAMENATA

NOVE HIT DROGE MLADIH
lijek za srce i kapi za nos


SDP-OVCI U SPLITU IVICA RAČAN NA STRANAČKOME SKUPU U KINU ’CENTRAL’:
Sanaderu, sve ste veći uteg


PRASEĆA BALADA DALMATINSKA ZAGORA VIŠE NE MOŽE ČEKATI HLADNE DANE
Vrući prosinac, noćna svinjokolja


 


 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 3/4