Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
utorak, 10.1.2006.
  novosti
ekonomija
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  split
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  tribina
automoto
kolumne
osmrtnice
zadnja strana
  impresum
kretanje brodova
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 1 od 3

TEST SD ALFA ROMEO 159 2.4 JTDm DISTINCTIVE -
TALIJANSKA LJEPOTICA S POTPISOM GIORGETA GIUGIARA

Sklad elegancije  i snage

Alfa je modelom 159 napravila velik iskorak, naročito po pitanju kvalitete. Osim odličnog ovjesa, i unutrašnjost je na visokoj razini. Elastični dizelaš od 200 “konja” sjajna je mjera za masu od 1,6 tone, pa se čini da je Alfa bolja nego ikada

Piše Zdravko JURIČKO
Snimio Ante ČIZMIĆ
Model Andrijana KESIĆ

Kokpit je orijentiran prema vozačuAko je suditi prema znatiželjnim pogledima i interesu koji je izazvala testna Alfa 159 s talijanskim tablicama, parkirana pored zgrade Slobodne Dalmacije, čini se da nasljednici 156-ice slijedi blistava budućnost. “Slinjenje” za 159-icom, molbe u stilu “daj jedan đir” i slično dokazi su da je dizajnerski lisac Giorgeto Giugiaro napravio odličan posao. Talijanski stručnjaci izbalansirali su do savršenstva eleganciju i snagu dizelskog agregata od 200 KS, a bogata oprema Distinctive samo je upotpunila umjetnički dojam.

Nove kvalitete

Model 159 dobio je nove kvalitete u odnosu na 156-icu, koja je počela kaskati za konkurencijom tako da je bilo vrijeme za smjenu generacija. Alfa 159 je narasla u svim smjerovima, duža je čak 22,5 centimetara od prethodnog modela, tako da se već na prvi pogled vidi da je veća od 156-ice. Čak bismo mogli ustvrditi kako se približila većem kućnome modelu - Elegancija je neupitna i lako uočljivaAlfi 166. Prednji dio karakterističan je po prepoznatljivoj Alfinoj masci te tri svjetlosna sklopa sa svake strane. Slično je već viđeno i na konceptnome modelu Brera, koji bi se trebao pojaviti na tržištu nakon Alfe 159, koja će hrvatskim kupcima biti dostupna u ožujku. Gledajući automobil s boka, uočljiva je elegancija, dok stražnji kraj ima dosta zajedničkog s prethodnim modelom. Sportski duh Alfe, koji je inače karakterna crta ovih automobila, naglašen je s dvije ispušne cijevi.
Zbog novih dimenzija (4660 mm x 1828 mm x 1417 mm) Alfa 159 ima znatno veću unutrašnjost od 156-ice, pri čemu se dobiva dojam da se nalazite u automobilu više klase. Kokpit je orijentiran prema vozaču na način da je središnji dio ploče s instrumentima diskretno zakrenut prema onome tko upravlja vozilom. U dupljama na tom prostoru smještena su tri instrumenta koja pokazuju količinu goriva, razinu temperature motora i pritisak turbo punjača.
U Alfi 159 se sjedi odlično, ergonomija je na zavidnoj razini jer su svi instrumenti logično i na dohvat ruke postavljeni. Preglednost je bolja sprijeda i bočno, dok pogled unatrag ometa visoko postavljeni prtljažnik. Međutim, u vožnji unatrag vozaču pomažu parkirni senzori straga, a testni model je bio opremljen i prednjim u opremi Distinctive.

Fascinantno ubrzanje

Sportski duh Alfe 159 pojačava pogonski agregat, u ovom slučaju petocilindrični 2.4-litreni dizelaš s Multijet tehnologijom, koji iz spomenutog obujma izvlači 200 KS. Međutim, još više oduševljava veliki okretni moment od čak 400 Nm, koji je na raspolaganju već pri 2000 “điri”. Zbog izuzetne snage i visokog okretnog momenta elastičnost ovoga dizelskog agregata je izuzetna. Uz to Alfa 159 trenutačno ubrzava u svim stupnjevima prijenosa, a osjećaj ubrzanja Sportski duh je naglašen je s dvije ispušne cijevipuno je fascinantniji u stvarnosti nego na papiru. Do stotke 159-ica s ovim petocilindričnim dizelašem sa 20 ventila ubrzava za 8,4 sekunde te postiže maksimalnu brzinu od 228 km/h.
U sve to se odlično uklapa i ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, koji je vrlo precizan i sportski odmjeren. Prosječna potrošnja na testu bila je 9,8 litara na 100 km, dok prema tvorničkim podacima 159-ica troši u gradu 9,3 litre, izvan grada 5,4 litre. U kombiniranoj vožnji deklarirani podatak je 6,8 litara na 100 kilometara. Nova Alfa oduševljava lakoćom kojom postiže maksimalnu brzinu, pri čemu je vrlo niska razina buke motora i otpora zraka. U to smo se mogli uvjeriti na autocesti između Splita i Zagreba, kada smo po orkanskoj buri vozili puno brže od ograničenja, a da nam pri tome vjetar nije zadavao gotovo nimalo neprilika.
Automobil težak 1630 kilograma odlično drži cestu i vrlo je udoban na dugim putovanjima. Najviše mu odgovara vožnja autocestom, premda ni na običnim, zavojitim cestama 159-ica nije “mačji kašalj”. Ovjes iznenađujuće dobro i tiho upija neravnine na cesti tako da su vozne karakteristike za svaku pohvalu.

Plastici nema zamjerke

Multijet dizelaš sa 200 “konja”U svakom slučaju je Alfa s modelom 159 napravila velik iskorak, naročito po pitanju kvalitete. Osim odličnog ovjesa, snažnog i elastičnog motora, unutrašnjost je vrlo kvalitetno napravljena. Svi spojevi su precizni, dok je plastika kvalitetna na dodir i izgledom. Motor od 200 KS odlična je mjera za masu od 1,6 tona, tako da se čini da je Alfa bolja nego ikada.
S obzirom na to da prodaja nove 159-ice počinje u ožujku, cijene još nisu definirane, ali prema neslužbenim informacijama model s 2.4-litrenim Multijet dizelašem s 200 KS i opremom Distinctive koštat će 38.900 eura.

   

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Alfa 159 trenutačno ubrzava u svim stupnjevima prijenosaMOTOR: petocilindrični, turbodizelski, četiri ventila po cilindru, common-rail sustav izravnog ubrizgavanja goriva; OBUJAM: 2387 ccm; SNAGA: 147 kW/200 KS pri 4000 okr./min; OKRETNI MOMENT: 400 Nm pri 2000 “điri”; POGON: prednji; MJENJAČ: ručni sa šest stupnjeva prijenosa; KOČNICE: sprijeda samoventilirajući diskovi, straga diskovi, ABS; GUME: 225/45 R17; Dimenzije: 4660 mm x 1828 mm x 1417 mm; MASA: 1630 kg; NAJVEĆA BRZINA: 228 km/h; UBRZANJE (0 do 100 km/h): 8,4 s; POTROŠNJA (tvornički podaci): u gradu 9,3 l, izvan grada 5,4 l, kombinirano 6,8 l/100 km; INFORMATIVNA CIJENA (do registracije): 38.900 eura

ZA I PROTIV

HVALIMO
Snažan i elastičan motor, dizajn, udobnost, vozna svojstva, imidž, potrošnja, ovjes;
KUDIMO
Loša preglednost unatrag, velika masa

 
Još u rubrici:
 


TRŽIŠTE AUTOMOBILA 2005. U HRVATSKOJ ZABILJEŽENA VEĆA
POTRAŽNJA U ODNOSU NA 2004. GODINU

Opelu pripala dvostruka kruna


JOŠ U PRILOGU AUTOMOTO

 


Prilozi:
 


Reflektor - četvrtak



Burza - petak



Spektar - subota



Nedjeljna - nedjelja



Pomet - nedjelja

 

 

 

 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 1/3