Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
utorak, 19.4.2005.
  novosti
teme dana
ekonomija
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  split
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  stella
automoto
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
kretanje brodova
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 2 od 7

NOVI PRILOZI O TEMI ZAKIDANJA RADNIČKIH PRAVA

Pevec radnicima ’pozobao’ plaću

Nekolicina radnika, ujedno tajnih članova Sindikata trgovine Hrvatske, donijela je "Slobodnoj" na uvid platne liste u kojima nigdje nije evidentirana naknada za prijevoz premda mnogi na posao u Dujmovaču dolaze iz Klisa, Sinja, Trogira, Ciste i drugih udaljenih mjesta

Iako je neplaćanje troškova prijevoza jedan od najbahatijih prekršaja spram zaposlenika, uprava trgovinske kuće Pevec i dalje ignorira tu zakonsku stavku, doznajemo od nekolicine radnika Peveca, ujedno tajnih članova Sindikata trgovine Hrvatske, s kojima smo se gotovo potajice našli i razgovarali u sindikalnim prostorijama u Marmontovoj ulici. Istom prigodom radnici Peveca u Splitu (gdje za sada nema nikakvih naznaka da bi se mogao osnovati ogranak STH iako ih ima ukupno oko 120 zaposlenih) donijeli su na uvid svoje platne liste u kojima nigdje nije evidentirana naknada za prijevoz premda U Pevecu radnicima ne cvjetaju ruže/Nikola VILIĆmnogi radnici na posao u Dujmovaču dolaze iz Klisa, Sinja, Trogira, Ciste i drugih udaljenih mjesta. Tu je situaciju, smatra Margareta Malger, predsjednica STH za Dalmaciju, moguće objasniti činjenicom da plaćanje putnih troškova nije obvezno po Zakonu o radu, iako je propisano Kolektivnim ugovorom za trgovinu koji odlukom Vlade RH ima proširenu primjenu na sve trgovce, a ne samo njegove potpisnike. No, Državni inspektorat to ne može voditi kao prekršaj, pa trgovci poput Peveca koriste rupu u zakonu kako bi zakinuli radnike, upućuje Malgerova. Oštećenja radnika ima još...
— Iz jednog inspekcijskog izvješća očito je da se ništa nije pomaklo nabolje što se tiče plaćanja prekovremenih radnih sati jer i dalje radni tjedan ima 48 sati, što znači da cijeli jedan dan zaposlenici rade za Peveca potpuno besplatno! — navodi Malgerova uz svjedočenje radnika. Nagomilano ogorčenje prodavača kulminirat će u svibnju, kada će, kao i prijašnjih godina, "proslaviti" rođendan Peveca radeći po petnaest sati dnevno (nekoliko dana uzastopce) bez ikakve naknade, prisjećaju se radnici.
— Sramota je da se sustavno izbjegava plaćanje prekovremenog rada, a o naknadama za radne nedjelje da i ne govorimo. Iako je u Ugovoru o radu navedeno da će nam rad tim danom biti plaćen 35 posto više, nikad nismo vidjeli taj novac — kazuju radnici, čiji smo identitet zamoljeni zadržati u tajnosti kako ne bi imali problema s upravom. Osim toga, u ugovoru koji su sklopili stoji kako imaju pravo na naknadu uvećanu za deset ili više posto od osnovice zbog "zalaganja, otežanih uvjeta rada, rada blagdanom, za dvokratni rad, rad noću", i tako dalje, što se u praksi nije pokazalo ništa doli — mrtvim slovom na papiru.

Lenka GOSPODNETIĆ
   

Uprava bez komentara

Za komentar optužbi o zakidanju radnika u Pevecu u Splitu, koje su do nas došle posredstvom Sindikata trgovine, zamolili smo Jozu Sikiricu, novog poslovođu prodajnog centra, ali se on ispričao zauzećem sastankom.

Krše i Zakon o zaštiti potrošača

Iako je Društvo za zaštitu potrošača već upozoravalo javnost preko medija kako uprava Peveca bahato krši Zakon o zaštiti potrošača distribuiranjem kataloga u kojima je istaknuta veleprodajna cijena proizvoda oglašenih na prodaju, dok je ona napisana ispod nje (znatno diskretnije) zapravo maloprodajna cijena, u Pevecu su te apele potpuno ignorirali. U novom katalogu, naime, opet se ponovila "ista priča". Iako se takav promomaterijal ostavlja u poštanskim sandučićima građana i "dila" preko dnevnih novina, Splićani i ostali potencijalni kupci u Pevecu i opet su "žrtve obmanjivačkog oglašavanja", kako je, uz uporište u zakonu, slučaj definirao Ante Tičić, predsjednik Društva za zaštitu potrošača "Dalmatinski potrošač".

   

U MUZEJIMA POČELA EDUKATIVNA NAGRADNA IGRA

Djeca kroz portal u portun povijesti

U muzejima širom Hrvatske počela je deseta Edukativna nagradna igra sa središnjom temom "Portal", u koju su se, izradom reljefa na gipsanim pločicama u prostorijama Muzeja hrvatskih arheoloških spomenika (MHAS), jučer uključili i učenici 3.c razreda OŠ "Dobri". Jubilarna igra u organizaciji Hrvatskog muzejskog društva potrajat će do 18. svibnja, Svjetskog dana muzeja, kada će se u zagrebačkome Muzeju za umjetnost i obrt upriličiti Učenici 3.c razreda OŠ "Dobri" u MHAS-u/Mario TODORIĆvelika završna svečanost uz izvlačenje nagrada.
— U program je uključeno 48 kulturoloških ustanova iz cijele države, među kojima je i 10 muzeja iz naše županije. Svaki muzej ima svoju središnju temu, a MHAS se ove godine odlučio za radionicu "Kroz portal u portun povijesti". Prigodom posjeta muzejima, mali Splićani moći će kupiti edukativnu knjižicu s kuponima, a za sudjelovanje u nagradnoj igri bit će potrebno prikupiti pet muzejskih pečata.
Na temelju prošlogodišnjeg iskustva, kada je u akciju bilo uključeno dvadesetak tisuća djece, namjeravamo popularizirati našu djelatnost i privući što veći broj predškolaca i učenika u muzeje — kazala nam je Lada Laura, muzejska pedagoginja u MHAS-u.


NAKON PROBNE ŠETNJE PO BUTIKU, CIPELE OD 1290 KUNA OGULJENE KOŽE,
A REKLAMACIJA NE VRIJEDI

Gulikožne cipele

Nisam toliko bogata da kupim jeftinu stvar, vjerojatno je pomislila i Zadranka Katarina Kazia kada je krenula put poznatog splitskog lanca butika obuće "Karla" u Trgovačkom centru Relja u Zadru. Odlučivši ne kupovati mačka u vreći, zaželjela je specijalno za "splitski pir" kupiti cipele od formata "s imenom i prezimenom", pa je primjerak cipela Giancarlo Paoli bio, činilo joj se, dobar izbor. Nakon probne šetnje po butiku, gospođa je, i ne sumnjajući u njihovu Skupe cipele oguljenih potplata - u Karli odgovaraju da je "reklamacija neopravdana"/Nikola BRBOLEŽAispravnost i kvalitetu, izbrojila 1290 kuna.
— Kad sam došla doma, dočekao me hladan tuš vidjevši na tek kupljenim postolama oguljenu kožu cijelom površinom donjeg dijela, te prilično deformiran vrh — kazala je vidno potresena Katarina Kazia. — Pri pokušaju da reklamiram oštećenje uz molbu da mi daju zamjenske cipele — nastavila je — djelatnice "Karle" u zadarskom butiku su me grubo odbile s obrazloženjem kako za cipele Giancarlo Paoli ne daju reklamaciju. Kazia je potegnula i do sjedišta Karle u Splitu, ali i tu nije naišla na razumijevanje.
— Opravdane reklamacije prihvaćamo i do šest mjeseci nakon kupnje obuće neovisno o kojoj se marki radi — kazala nam je u Linda Matijević, direktorica "Karle", dodavši da je u ovom slučaju riječ o neopravdanoj reklamaciji jer je normalno da se cipeli oguli lak(!?)
Na slici je bjelodano da se postolama teškim 1290 kuna nije ogulio lak nego koža od vrha do dna, pa bi ubuduće valjalo promisliti prije nego što se novac utroši u predmete koji se, osim cijenom, od ostalih razlikuju i po tome što za njih reklamacija vrijedi samo kad je "opravdana".

I. ŠPANJIĆ

KNJIŽEVNO PREDSTAVLJANJE SUTRA NA "DUBRAVKI"

Promocija knjige na katamaranu

Predstavljanje monografije "Dalmacija u moru svjetlosti — Povijest Dalmacije od antike do kraja XX. stoljeća", autora Bože Mimice, upriličit će se sutra, s početkom u 11 sati, na dvotrupcu "Dubravka", koji će biti privezan uz Gat sv. Nikole, ispred Lučke kapetanije. Novu knjigu prof. Mimice promovirat će književnik Jakša Fiamengo, čelnik Jadrolinije Slavko Lončar, recenzenti mr. Joško Belamarić i dr. Željko Bartulović, te Emil Kršovnik, u ime nakladnika "Dušević & Kršovnik".

 
Još u rubrici:
 


DVIJE TREĆINE PRIVATNIH UGOVORNIH LIJEČNIKA
IZ ŽUPANIJE TRAŽE PROMJENE

LIJEČNICI ZAVODU VRATILI UGOVORE


TRANSFORMATORSKA 110-KILOVOLTNA STANICA DOBRI
U POGONU OD KOLOVOZA

Na ljeto stiže dobra struja


U ŠKOLI HRVATSKOG JEZIKA ZA STRANCE
ŠESTERO POLAZNIKA IZ CIJELOGA SVIJETA

U Splitu najbolji kruh,
fali još samo right guy


DIREKTOR HRVATSKIH VODA O STRATEGIJI VODNOGOSPODARSKOG RAZVOJA
Voda ostaje naša domaća


VRGORKA VINARIJA D.D. PREUZELA PRIMAT U HRVATSKOJ
Proizvedeno dva milijuna loznih cjepova


SPLIT DANAS

 


 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 2/7