Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
srijeda, 12.1.2005.
  novosti
teme dana
ekonomija
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  dalmacija
split
županija
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  vrt
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
kretanje brodova
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 2 od 3

U OPATIJI ZAVRŠEN SEMINAR O PROBLEMU BALASTNIH VODA

Pročišćena voda iz tankera
tek nakon 2009. godine

Osnovna je poruka skupa da se tek od 2009. može očekivati bolja tehnologija za pročišćavanje balastnih voda čija je kontrola danas teško provediva

OPATIJA - Projekcijom kretanja brodova u Jadranu i procjenom rizika od balastnih voda, što bi trebala poslužiti za izradu pravilnika o upravljanju balastnim vodama, završen je dvodnevni seminar na kojem su stručnjaci norveškog instituta "Fridtjof Nansens" iz Osla, sa suradnicima, prikazali rezultate godinu dana dugog istraživanja. Osnovna je poruka skupa da se tek poslije 2009. godine može očekivati brzi razvoj tehnologije za pročišćavanje balastnih voda. Za sada je kontrola teško provodiva na učinkovit način, jer postupak ne smije biti uzrokom predugog zadržavanja brodova u lukama. Naime, određivanje postojanja nekih mikroorganizama u tankovima s balastnom vodom traje tri sata, za neke su potrebna 24 sata, a za neke čak tri dana. Sve to znatno povećava i troškove prijevoza nafte morem tim više što i jednostavno uzimanje uzorka iz tankova nije mjerodavno već je to potrebno učiniti na ispustu iz broda. Rješenja na čiji će se razvoj posebno usmjeriti pozornost predviđaju razvoj tehnologije na brodu s tim da mora biti dovoljno jednostavna da bi je mogli provesti i članovi posade.
Balastne vode u tankerima kontrolirat će se već na OtrantuPomoćnik ministra mora Tomislav Miletić iznio je ideju da se brodovi koji dolaze po naftu u jadranske izvozne luke kontroliraju već na Otrantu, te da se onima čije se balastne vode procijene opasnim ne dopusti nastavak plovidbe. — Talijani su također skloni ovom prijedlogu, pa smo već počeli i dogovarati suradnju slijedeći slične primjere iz svijeta — istaknuo je Miletić. Stručnjaci s norveškog instituta upozorili su da je upravo regionalna suradnja presudna za očuvanje čistoće Jadrana, ali i pravilno identificiranje brodova odnosno ruta plovidbe koju su prešli prije dolaska do Otranta da bi se odredili razmjeri potencijalne opasnosti.
Norveško iskustvo do sada nije naročito dobro jer u njihovu moru ima 45 novih vrsta mikroorganizama od kojih su neki dopremljeni izravno, a dio ih je stigao iz luka u Sjevernom moru i to praktično iz cijeloga svijeta. Posljedice su posebno izražene u uzgoju lososa i ribarstvu što su iznimno važne grane norveškog gospodarstva. Premda će rezultati studije biti predstavljeni tek u veljači, sudeći prema raspravama na seminaru za sada će jedino efikasno suprotstavljanje zagađenju Jadrana biti stalna pooštrena kontrola brodova s balastnim vodama i to u suradnji sa svim zemljama na Jadranu. Smjernice za uzorkovanje balastnih voda u Hrvatskoj bit će izrađene do srpnja ove godine.

Ivančica CELEVSKA
 
Još u rubrici:
 


USKORO PROMJENA NA KORMILU DOMAĆE NAUTIČKE KUĆE
S novim direktorom ACI
plovi u privatizaciju


FORTUNALI I BONACE SVJETSKOG POMORSKOG TRŽIŠTA
Tsunami’ udario na New Orleans


 


 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 2/3