Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
utorak, 27.4.2004.
  novosti
teme dana
ekonomija
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  dalmacija
split
županija
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  automoto
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
kretanje brodova
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 1 od 2

ODRŽAN SKUP "ČOVJEK - KLJUČ USPJEHA U TURIZMU"

Uz lijepu obalu treba nam i lijep osmijeh

Istraživanja zadovoljstva naših gostiju posljednjih godina pokazalo je da najveće zamjerke imaju na gostoljubivost i srdačnost

ZADAR - Nekoliko istraživanja zadovoljstva naših gostiju posljednjih godina pokazalo je kako nam najveće zamjerke imaju na gostoljubivost i srdačnost. Ne radi se o tome da smo u hrvatskom turizmu postali manje ljubazni, nego su nam gosti koji dolaze posljednjih godina jednostavno zahtjevniji. Neka nova klijentela koja posjećuje Hrvatsku zadnjih godina spremna je platiti više na svom odmoru, ali traže emocionalnu komponentu kao sastavni dio usluge i oni to od nas jednostavno očekuju. Istodobno, to pokazuje kako se upravo ulaganja u edukaciju i svladavanje novih znanja i vještina turističkih kadrova stalno zapostavlja u odnosu na ulaganja u objekte — kazao je, uz ostalo, Mario Šerić iz tvrtke "Horwath Consulting" na predavanju "Čovjek — ključ uspjeha u turizmu", koje je u organizaciji Hrvatske turističke zajednice održano u ponedjeljak u Zadru.
Niko Bulić: Sve snage moramo usmjeriti na osposobljavanje ljudiKako je na stručnom skupu pred oko 200 sudionika, a u prisutnosti državnog tajnika za turizam Zdenka Mičića, direktora HTZ-a Nike Bulića i članova Turističkog vijeća HTZ-a kazao Šerić, svaka zemlja koja u svom BDP-u ima više od 10 posto udjela iz turizma mora značajna sredstva ulagati u ljudske resurse, jer su oni osnova svake kvalitetne usluge. U tom pogledu proteklih godina najviše se ulagalo u Istri, dok su Kvarner i Dalmacija u obrazovanju stručnog turističkog kadra znatno zaostajali. U istom su razdoblju brojni kvalitetni ljudi iz turizma napustili svoja radna mjesta ili ih u ratnim okolnostima zamijenili drugim djelatnostima, pa se Hrvatska na pragu 21. stoljeća našla u situaciji da se iz dana u dan suočava s nedostatkom djelatnika u turizmu i ugostiteljstvu, koji su spremni zadovoljiti visoke kriterije međunarodne kvalitete.
Kanimo li, kazao je direktor HTZ-a Niko Bulić, do 2010. ugostiti 11 milijuna turista i uprihoditi od turizma oko šest milijardi eura, nužno je sve snage okrenuti u pravcu osposobljavanja ljudi koji će biti u stanju kvalitetno servisirati toliki broj posjetitelja.
U raspravi koja je uslijedila čuo se niz konkretnih prijedloga kako hrvatsku uslužnu turističku djelatnost učiniti kvalitetnijom, među ostalim, i na način da se školski programi ugostiteljsko-turističkih škola bitno okrenu praksi, kao i da studenti hotelijerskih fakulteta prije stjecanja diplome osjete bilo hotela. Istaknuto je da je trend povećanja kvalitete smještajnih objekata u turizmu na razinu od četiri i pet zvjezdica u potpunom nesuglasju s educiranošću kadra koji treba biti servis u tim objektima. Stoga je pohvaljena akcija HTZ-a koja stimulira stavljanje čovjeka u turizmu na prvo mjesto, te je upućen apel svim turističkim djelatnicima i lokalnoj upravi da u svom djelokrugu naprave što više na podizanju razine usluge u hrvatskom turizmu.

Ružica MIKAČIĆ
 
Još u rubrici:
 


PREDSTAVNICI PREHRAMBENE INDUSTRIJE U HGK-U
Prolazna ocjena Protokolu 7


 


 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 1/2