Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
subota, 27.3.2004.
  novosti
teme dana
ekonomija
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  dalmacija
split
županija
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  tribina
sd magazin
pomet
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
kretanje brodova
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 1 od 2

HRVATSKA UDRUGE HOTELIJERA O SEZONI 2004.

Buking kasni puna dva mjeseca

Smanjena kupovna moć Europljana i strah od terorizma pomaknuli su rezervacije za odmor puna dva mjeseca unaprijed, pa je neizvjesnost glavna muka hrvatskih hotelijera

ZAGREB - U tržišnom okruženju nervoze zbog značajno odgođenih rezervacija za dolazak Europljana na odmor, smanjene kupovne moći građana Njemačke i zemalja nove Europe, te sveprisutnog straha od terorizma, hrvatska turistička ponuda dijeli sudbinu većine turističkih zemalja koje sa zebnjom iščekuju rasplet poslovne situacije za ovu sezonu. No ikako je bukiranje dolazaka na odmor u Europi pomaknuto za cijela dva mjeseca, Hrvatska udruga hotelijera ne savjetuje svojim članicama tu situaciju rješavati sniženjem cijena. Umjesto toga, treba aktivno raditi s partnerima na nuđenju novih sadržaja i posebnih pogodnosti kojima bi se pridobili gosti u predsezoni, jer smo u tom razdoblju cjenovno znatno skuplji od konkurencije.
Zdenko Mičić, Franco Palma i Niko Bulić na skupuJedino tako može se zadržati pozicija na tržištu, a već sada je izvjesno da su najveće "rupe" u popunjenosti hotela u drugoj polovici lipnja i na početku srpnja, rečeno je na sjednici Hrvatske udruge hotelijera i Kamping udruge Hrvatske s državnim tajnikom za turizam Zdenkom Mičićem i direktorom HTZ-a Nikom Bulićem, a na temu pripreme turističke sezone i analize trenutačnog stanja na tržištu.
Prema trenutačnom stanju prodaje ljetovanja na Jadranu, najznačajniji porast zanimanja bilježi se na području Skandinavije i Velike Britanije, te Nizozemske i Mađarske. Na tržištima Češke i Slovačke evidentna je kriza standarda stanovništva, a naše cijene izražene u eurima na tim tržištima postale su skuplje. Stoga će temeljno pitanje uspješnosti ove sezone biti reakcija njemačkog tržišta s kojega nam je lani stiglo 1,6 milijuna gostiju, a ove se godine planira malo povećanje.
Kako je rečeno na skupu, čak 90 posto naših gostiju su autoturisti koji na odmor dolaze cestom, što znatno olakšava našu poziciju sigurnog dijela europskog Mediterana. U ovogodišnju turističku sezonu, inače, hrvatski hotelijeri investirali su oko 200 milijuna eura, dok će se u kamping ponudu Hrvatske uložiti 20 milijuna eura. Zbog svega toga hotelijeri planiraju i rast zarade od sedam posto, a prema riječima Franca Palme, predsjednika HUH-a, čak 90 posto anketiranih članica planiralo je ove godine dobit. Državni tajnik za turizam Zdenko Mičić najavio je analizu rada nadzornih odbora u turističkim tvrtkama i moguće promjene u njima.

Ružica MIKAČIĆ
   

Neodgovorni vlasnici

Problemi zaposlenika hotelskog poduzeća "Baška Voda" više su nego alarmantni jer je ta tvrtka u vlasništvu investitora iz Litve već četiri mjeseca blokiranog računa, a prvi gosti stižu im za samo nekoliko dana. Mnogi pokušaji dužnosnika iz turizma da uspostave kontakt s vlasnikom da bi razriješili tu neodrživu situaciju, nisu urodili plodom — kazao je Zdenko Mičić, naglašavajući kako se slični problemi zbog neulaganja u turističke objekte ovih dana vide i u Primoštenu, Crvenoj luci kod Zadra i na drugim mjestima. Država će pozvati vlasnike da se drže svojih ugovornih obaveza ili će od HFP-a tražiti raskidanje ugovora o kupnji, zaključio je Mičić.

 
Još u rubrici:
 


POSLOVANJE PODUZETNIKA U DEVET MJESECI 2003.
Prihodi povećani 16,3 posto


 


 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 1/2