Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
subota, 13.12.2003.
  novosti
teme dana
ekonomija
dobrovoljna štednja
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  dalmacija
split
županija
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  sd magazin
pomet
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
kretanje brodova
mali oglasi
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 1 od 4

MUSICAL - SPLITSKA PREMIJERA KOSE
ZAGREBAČKOG KAZALIŠTA KOMEDIJA

Atrakcija bolje prošlosti

Glavni problem "Kose" uvijek je bio tanki libreto, odnosno "prazan hod" između songova, no projekt zagrebačke Komedije uspješno je rastresiti materijal zalijepio u organsku cjelinu s više no solidnim izvedbama dobro znanih songova i himničkih brojeva

Premda je Kosa kao "ljubavno-plemenski rock musical" na pozornicu HNK došla kao dar tvrtke Dal-Koning u povodu njihove desete obljetnice djelovanja, a ne kao komercijalno gostovanje ili pak kao ambiciozna "dvoranska" postava nakon jarunske i brijunske ljetne izvedbe na otvorenome, ansambl Komedije je ispraćen ovacijama dostojnim kakve trijumfalne premijere.
Kosa je izvorno zamišljena i odrađena kao niz songova tek ovlaš spojenih podužim prizorima posvete novoj supkluturi i njezinu novome psihodeličnom kultu, a u povijest popularne kulture ušla je prije zahvaljujući diskografskim izdanjima i komercijalnim uspjesima "emancipiranih" brojeva poput Aquarius i Let The Sunshine In, negoli senzaciji na teatarskim daskama. Glavni problem Kose uvijek je bio tanki libreto, odnosno "prazan hod" između songova, no projekt zagrebačke Komedije uspješno je prilično rastresiti materijal zalijepio u organsku cjelinu. Redatelj Vlado Štefančić i njegova suradnička ekipa prizore koji su izvorno zamišljeni kao rasplinuta instrumentalna "intermezza" koja će dočarati haluciogeno iskustvo ili naglasiti nekonformistički otklon hipijevskog "plemena", pretvorili su u čvrst lijepak koji nije samo povezao udarne brojeve musicala nego im je ponegdje postao ravan.
Gostovanje Komedije - splitska premijera/Jadran BABIĆScenogarafija Dragutina Broza maštovita je i funkcionalna — posebice na "skučenoj" pozornici kazališta, koreografkinja Suzana Silva odradila je veoma dobar posao posve proževši elemente akrobatskog plesa s tradicionalnijim rješenjima, a svoj je posao bezgrješno odradila i kostimografkinja Matija Vujica. Njezini kostimi — uzgred rečeno — bez dvojenja bi se mogli naći i u uličnoj uporabi, no to jednako govori o autorskom rukopisu, ali i kurentnoj retromodi.
Kombiniranje pjevanja songova na engleskome — uz lucidni "prijevod" s titlovima upisanim u stripovni balončić, čime je dodatno osnažena veza Kose s pop-kulturom — te šatrovačkog jezika, muskulativna izvedba orkestra pod ravnanjem Dinka Appelta, plesni brojevi — koji su kulminirali scenom policijske racije i uhićenja u prizorima haluciogenog tripa i u završnici, neprijeporni su aduti Štefančićeve Kose. Naravno, posebno mjesto pripada i veoma dobrim solistima. Đani Stipaničev je još jednom — ovoga puta dominirajući u ulozi Claudea — pokazao da je povukao pravi potez napustivši estradnu pozornicu u korist kazališne. Posebice je vokalno uvjerljiv bio u temi I Got Life, Where Do I Go?, zaključnom izvođenju jednog od udarnih brojeva musicala Manchester / England, ali i u duetu sa solidnim Sinišom Magdalenićem kao Bergerom u Hair. Potonji je bio glasovno inferiorniji, no scenskom dinamikom i pokretom daleko superiorniji Stipaničevu koji bi, uzgred, morao poraditi na svojem "scenskom pokretu". I Adalbert Turner Juci kao Hud te posebice Dragan Peka — koji je veoma uspješno odradio dvojnu ulogu Margaret i Ronnieja te participirao u iznimnom duetu What A Piece Of Work Is Man — bili su uvjerljivi. Ženski pak dio solističkog "napadačkog reda" također: Vanda Winter (Sheila) je bila najbolja u zaključnoj The Flesh Failures/Let The Sunshine In , Nikta kao Dione pak u dionici jednoga od najboljih brojeva musicala Walking In Space, a poslovično eksplozivna Tina Rupčić kao Crissy veoma dobra u svim svojim brojevima, no posebice u baladi Frank Mills. Komplimente zaslužuju i zbor i balet Komedije "pojačan" za goste iz Ansambla apsolutnog pokreta, pokazujući da je zagrebačka kazališna kuća još jednom potvrđena kao prava adresa za izvedbe rock-opera i musicala.
Himnička završnica s Let The Sunshine In koja je na noge digla publiku nesumnjivi je vrhunac Kose, no bio bi pravi zločin ne spomenuti još nekoliko neizbrisivih slika. Primjerice, sjajna rješenja scene psihodelične "pričesti" ali, prije i poslije svega, iznimnu "sliku" za izvođenja brojeva Black Boys i White Boys. Tri glavne pjevačice odjevene u glamurozne stilizirane crno-bijele yin-yang haljine, vokali i aranžmani posve na tragu Ronettes i Spectorovih ženskih grupa te vrsna koreografija, dali su jedan od nesumnjivih vrhunaca splitske izvedbe Kose.
I, za sam kraj, još jednom valja istaknuti da je prava šteta da splitsko gostovanje nije dobilo barem još jednu komercijalnu izvedbu u slobodnoj prodaji. I zbog Kose i zbog Splita.

piše Zlatko GALL
 
Još u rubrici:
 


9. SAJAM KNJIGE U ISTRI
Fantom slobode i Dežulovićev roman


PRESS-KONFERENCIJA U POVODU
4. FESTIVALA KA SIROMAŠNOM KAZALIŠTU U SPLITU
Bogati teatar usprkos besparici


SLIKAR ŽELIMIR BORIĆ IZLAŽE
U SPLITSKOM KULTURNOM SREDIŠTU MLADIH
Kućice i krovovi


 


 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 1/4