Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
subota, 29.11.2003.
  novosti
teme dana
ekonomija
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  dalmacija
split
županija
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  sd magazin
pomet
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
kretanje brodova
mali oglasi
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 1 od 4

DEVASTACIJE PRIRODE KOD ROGOZNICE IPAK NEĆE BITI

Na Rtu Planka obalno svjetlo, a ne svjetionik

ŠIBENIK - Nismo investitori i uopće nam nije jasno zašto nas spominju u novinskom tekstu o postavljanju obalnog svjetla na Rtu Planka. Zna se koja tvrtka radi taj posao, a referent za komunalne poslove Općine Rogoznica pokazuje eklatantno neznanje o tome kako uopće funkcionira državna uprava. Oštro demantiramo sve navode iz vašeg jučerašnjeg teksta pod naslovom "Na čudesnom Rtu Planka niče svjetionik bez lokacijske dozvole"! - rekla je to u telefonskom razgovoru Marina Halužan, glasnogovornica Ministarstva pomorstva, prometa i veza.
I prozvani inspektor zaštite prirode (a ne okoliša, kako je napisano) upozorava da se ne radi o prebacivanju vrućeg krumpira, već, jednostavno, o nenadležnosti (nadležan je samo za zaštićene dijelove prirode), što je objasnio rogozničkom referentu za komunalne poslove, pa se čudi neutemeljenoj reakciji. I u građevnoj inspekciji u Šibeniku demantiraju navod o drskom oglušivanju na, kako u rogozničkoj općini kažu, devastaciju javnog pomorskog dobra, a svoj uvid upravo usuglašavaju s hidrograđevnom inspekcijom jer im se u ovakvim slučajevima isprepleću ingerencije.
No, prava priča o obalnom svjetlu na Rtu Planka koje planira postaviti Plovput, po svemu sudeći ima sasvim drukčije konotacije od onih koje je iznio rogoznički komunalni referent Ante Bogavčić.

Posao Plovputa

Plovput je, treba reći radi što jasnije informacije, tvrtka u stopostotnom državnom vlasništvu upravo zato što se bavi djelatnošću koja je od općeg državnog interesa, a to je izgradnja i održavanje objekata pomorske signalizacije. Kako se Rt Planka nalazi na pomorskom putu od općeg značenja, i kako je do sada puno puta bio mjesto stradavanja brodova pa predstavlja jednu od crnih točaka u obalnoj navigaciji, osobito zbog ekspanzije nautičkog turizma, nadležna Sika na kojoj će biti postavljena svjetleća pomorska signalizacija, jedna je od crnih točaka Jadrana/Jozica KRNIĆLučka kapetanija, u ovom slučaju rogoznička, odnosno šibenska, na temelju spoznaja i stručnih stavova predložila je Plovputu označavanje sike u moru ispred samog rta, na kojoj se i lani nasukao petnaestmetarski brod. Direktor Plovputa Drago Ivandić kaže:
- Svake godine mi svakoj od lučkih kapetanija duž obale, a ima ih sedam, napravimo po jedan objekt pomorske signalizacije, naravno, po prioritetima koje određuju najugroženije lokacije, a jedna od takvih je Rt Planka. U postupku smo ishođenja lokacijske dozvole, a sudeći po dosadašnjoj praksi, u kojoj smo je u pravilu svaki put i dobili, na primjer, i za Kornate kao zaštićeni prostor, uopće ne očekujemo mogućnost da je ne ishodimo. Nema tu ni problema oko vlasnosti, budući da je Plovput oslobođen ishođenja koncesijskog prava za objekte koje gradi ili postavlja. Sve što je do sada napravljeno jest to da su u kamenu probijene rupe za postavljanje salonitnog konusa s tlocrtom od oko metra četvornog na kojem će biti zeleno svjetlo. Rupe su probijene zato što je naš brod radio, odnosno bio u blizini, a inače nam je cilj da svjetleću oznaku postavimo do konca godine, jer to je u našem ovogodišnjem planu. Smiješno mi je da netko spominje austrougarske svjetionike rađene prije 150 godina kao što je to susjedno Mulo, tadašnja i današnja obalna plovidba nisu usporedive! Oni su radili svjetionike, a ne obalna svjetla. A još smješnije da se jedno obalno svjetlo na četvornom metru površine uspoređuje sa - termoelektranom koja se nekad planirala na tom području! Pomorsko svjetlo nije devastacija, nego zaštita prostora.

Lanterne na crnim točkama

Dodajmo i to da su obalna svjetla, odnosno lanterne koje Plovput postavlja na crnim točkama dužjadranske obalne plovidbe, osobito na nautičarskim rutama, napravljena po najvišim ekološkim standardima. Tako će i na Planki biti postavljena solarna ploča - dakle nema dovođenja nikakvih dodatnih energenata. Daleko veći problem moglo bi biti ekološko onečišćenje koje bi prouzročilo eventualno nasukavanje nekog broda - o ugroženosti ljudskih života da ne govorimo - kažu u Plovputu. Njihova obalna svjetla dizajnirana su tako da su priznato bolja od onih u susjeda Talijana, poznatih po smislu za lijepo oblikovanje. Zato upravo talijanski kolege dolaze u Plovput po iskustva koja žele primijeniti u svom moru.
I još nešto: i u lučkim kapetanijama i u Plovputu o lociranju svjetlosne, odnosno bilo koje pomorske oznake, odlučuju stručni ljudi i na temelju izravnog uvida i prosudbe o sigurnosti plovidbe. Zato na obje strane smatraju da je predlaganje da se pomorsko svjetlo postavi "malo dublje u kopno", potpuno besmisleno petljanje u tuđe ingerencije. Osim što bi tako postavljena pomorska oznaka brodove u noćnoj plovidbi izravno dovela na siku i - nasukala... Uostalom, kad nautičari plove unutarnjim kanalom između kopna i otoka Drvenika i Arkanđela na svjetionik Mulo, krećući se prema sjevernom jadranskom pravcu, točno na toj "crti", odnosno na kursu prema Mulu, čeka ih sika Rta Planka!

Jordanka GRUBAČ
 
Još u rubrici:
 


VLADA PRIHVATILA SANACIJSKI PROGRAM POSRNULE TVRTKE
Ima nade za Autoprijevoz


IAKO SMJENA VLASTI DOVODI U PITANJE
PROJEKTE MINISTARSTVA OBNOVE
Pag ne odustaje od projekta Argonaut


PODUZETNICI IZ POSLOVNE ZONE NA RAŽINAMA OGORČENI
ZBOG BESKONAČNIH RADOVA U NJIHOVOJ BLIZINI
Gradilište kakva nema ni u Zanzibaru


 


 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 1/4