Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
utorak, 26.8.2003.
  novosti
teme dana
ekonomija
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  dalmacija
split
županija
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  automoto
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
prometni vodič
kretanje brodova
mali oglasi
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 1 od 2

NAJSKUPLJI MERCEDES U ERGELI PRIVATNOG PODUZETNIKA ŽELJKA KERUMA

Maybach u Splitu!

Jedinstveni automobil na europskim prometnicama vrijedan je oko 660 tisuća eura i jedan je od prvih 200 primjeraka u limitiranoj seriji u sklopu koje će s Mercedesovih proizvodnih linija izići samo tisuću vozila. “Dupli M” posjeduje Daimler-Chryslerov BiTurbo motor sa 12 cilindara, obujma okruglih 6000 kubičnih centimetara koji razvija snagu od 550 konjskih snaga. Brzinu od 0 do 100 kilometara na sat ovaj automobil dosegne za “sitnicu” od 5,2 sekunde. Maybach je dug 6,2 metra, širok dva metra, visok 1,57 metara i 2850 kilograma težak

Prvi u središnjoj Europi, Hrvatskoj i, naravno, u Splitu - svi navedeni epiteti opisuju Maybach, najekskluzivniji i najskuplji automobil u Mercedesovoj ergeli “limenih konja”, koji je novi vlasnik, poznati biznismen Željko Kerum preuzeo proteklog tjedna u prostorijama Autokuće Vrdoljak u Splitu. Na prigodnoj svečanosti uz čašicu šampanjca, ključeve impresivne bijele limuzine poduzetniku Kerumu je uručio grof Peter von Kageneck, šef prodaje Maybacha. Jedinstveni automobil na europskim prometnicama vrijedan je oko 660 tisuća eura i jedan je od prvih 200 primjeraka u limitiranoj seriji u sklopu koje će s Mercedesovih proizvodnih linija izići samo tisuću vozila. Od Mira Vrdoljaka, vlasnika Autokuće Vrdoljak, doznali smo kako će Maybach ove godine proizvesti oko 800 ljepotana te da su za izradu jednog vozila potrebna oko tri i pol mjeseca. Limeni ljubimci se izrađuju u malim serijama, a ručni rad prisutan je na svakom detalju.
Miro Vrdoljak čestita Željku Kerumu na “prinovi” u njegovoj ergeliNeposredno nakon prvog susreta sa “zvjerkom” od 6,2 metra dužine, 2 metra širine, 1,57 metara visine i 2850 kilograma težine, Željko Kerum je izjavio:
— Prekrasan automobil! Prilikom naručivanja prije 10 mjeseci, namjerno sam zatražio da bude bijele boje i sada doznajem da je ovo prvi bijeli Maybach uopće. Ta boja simbolizira Mediteran i Hajduk, a i vrlo je praktična po velikim vrućinama. Znam, ljudi će reći da je velika lova u pitanju, ali ovo nije auto za svaki dane, već za reprezentaciju. Inače, u cijenu su bile uključene i razne trošarine, PDV i ostala izdvajanja za koja sam u hrvatski proračun uplatio oko 2 milijuna kuna — kazao nam je Kerum, koji je kupnjom Maybacha potvrdio strast za automobilima iz Mercedesove kuće.
No, vratimo se atraktivnim tehničkim pojedinostima Maybacha 62, duže verzije “luksuznog hotela na kotačima”, kako ga nazivaju proizvođači. “Dupli M” posjeduje Daimler-Chryslerov BiTurbo motor s 12 cilindara, obujma okruglih 6000 kubičnih centimetara koji razvija snagu od 550 konjskih snaga. Brzinu od 0 do 100 kilometara na sat ovaj automobil dosegne za “sitnicu” od 5,2 sekunde. Automatski mjenjač s pet brzina, Željko Kerum prvi je vlasnik novog Maybacha u  središnjoj Europidvostruke SBC kočnice s elektroničko-hidrauličnim upravljanjem i ABS sustav, samo su djelići u pokretnom mozaiku vrijednom gotovo pet milijuna kuna.
Vječna elegancija i tzv. retro look zaštitni je znak Maybacha, automobila koji se na tržište vratio nakon više od 60 godina. Limuzina nosi ime legendarnog inženjera i konstruktora, ali ponajprije vizionara Wilhelma Maybacha, koji je na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće bio glavni suradnik Gottlieba Daimlera i tvorac jedinstvene forme Maybacha kakvu danas poznajemo. Linije njegove karoserije tipične su za vozila iz Mercedesove obitelji, a prednja i stražnja svjetla predstavljaju njihov harmoničan završetak. Na vrhu poklopca motora ne nalazi se trokraka zvijezda, zaštitni znak Mercedesa, nego stilizirano dvostruko slovo M, koje je nekada simboliziralo marku “Maybach-Motorenbau”, danas nazvanom “Maybach-Manufaktur”. Svih pet vrata kreirano je kako bi se što udobnije moglo ući ili izaći iz vozila. Unaprijeđeni hidraulični sistem omogućava kut otvaranja vrata od čak 15 stupnjeva i osigurava ih od mogućeg zalupljivanja pri jakim udarima vjetra. Za zatvaranje vrata dovoljan je lagani pritisak koji se dodatno amortizira uz pomoć posebnog pneumatičkog sustava.
Veliki dio vrtoglave cijene odnosi se na uređenje unutrašnjeg dijela automobila koji kao da je stigao iz američkih filmova. U okruženju svjetlosmeđe boje, s kojom su se dizajneri također prvi put susreli nakon Kerumove narudžbe, ugrađena su mnogobrojna čuda suvremene tehnike. Više o svemu doznali smo od grofa von Kagenecka:
— Našim kupcima izlazimo maksimalno u susret, pa ćemo tako za gospodina Keruma uskladiti i boju unutrašnjosti prtljažnika s bojom kabine. U kokpitu su vrhunska kožna sjedala s posebnim sustavom za masažu i ventilaciju. Upravljač je izrađen u kombinaciji najfinijih vrsta drva i kože koja se može grijati elekričnim putem. Ploča s instrumentima nudi puni pregled svih zbivanja u motoru i omogućava korištenje različitih funkcija preko dugmadi na volanu — istaknuo je šef prodaje Maybacha i dodao:
— U skladu s nazivom “salon na kotačima”, u Maybachu 62 putnici se mogu zabaviti uz TV prijamnike, smještene na stražnjem dijelu prednjih sjedala te DVD ili CD player. Zvučnu kulisu stvara sustav od 28 zvučnika ukupne snage 600 vata. Klima uređaj, mini hladnjak, interfon i komirane ručke upotpunjuju impresivnu sliku — kazao je grof Peter von Kagenack i posebno naglasio ulogu Mira Vrdoljaka, glavnog dalmatinskog prodavatelja i servisera Marcedesovih vozila, bez čije pomoći Maybach 62 ne bi stigao na ulice najlipšeg grada na svitu.

Piše Gordan ZUBČIĆ
Snimio Joško PONOŠ
   

Bijele rukavice

Nakon dvije godine stalnih kontakata s njemačkim proizvođačem, Maybach 62 stigao je u Dioklecijanov grad. Miro Vrdoljak, glavni koordinator nabavke skupocjenog automobila, koji uspoređuje s Ferrarijem Testarossa ili Porscheom 956, ispričao nam je detalje same dostave:
— Vozilo je stiglo u zatvorenom furgonu u kojim se prevoze bolidi Formule 1. Nakon što je spušten uz pomoć hidraulične platforme, u Maybacha je ušao vozač kamiona u bijelim rukavicama i prepustio ga inženjeru koji je obavio tzv. nulti servis i pokusnu vožnju. Zajedno s našim partnerima iz tvrtke “Euro Line” ponosni smo na obavljeni posao — rekao je Vrdoljak.

Obuka

Vožnja 6-metraša nije baš jednostavna kada se “baci oko” na uske i neravne splitske ulice. Upravo zbog toga Željko Kerum i njegov prijatelj i poslovni partner ing. Goran Vukičević proći će kraću obuku za upravljanje Maybachom kojem su osim šampanjca po kotačima, dobru sreću “zaželjele” i ptice ostavljaući svoj maleni trag na poklopcu prtljažnika.

 
Još u rubrici:
 


MOTO IZLOG: KYMCO PEOPLE 250
Tajvanski dah prošlosti


 
Prilozi:
 


Reflektor - četvrtak



Burza - petak



Spektar - subota



Nedjeljna - nedjelja



Pomet - nedjelja

 

 

 

 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 1/2