Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
utorak, 1.7.2003.
  novosti
teme dana
ekonomija
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  dalmacija
split
županija
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  automoto
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
prometni vodič
kretanje brodova
mali oglasi
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 1 od 7

NOVOIZGRAĐENU DIONICU UDBINA-GORNJA PLOČA-ZADAR II.
NA AUTOCESTI ZAGREB-SPLIT PREMIJER IVICA RAČAN PUSTIO U PROMET

Dalmatina otvorila vrata Dalmacije

ZADAR — Svečanost otvaranja najduže i najteže dionice autoceste u ovogodišnjem paketu od 138,5 kilometara, one od Gornje Ploče do Zadra 2, koja je u sustav državnih cesta povezana spojnom cestom kod Udbine, bila je po broju okupljenih ljudi i naravi ceremonijala nešto sasvim drugo u odnosu na slične manifestacije. Nije bilo ni rezanja vrpci ni prekrutog protokola, iako je na okupu bio skoro cijeli državni vrh.
Dionica autoceste od Gornje Ploče do Zadra duga je 61 kilometar i vrijedna 2,2 milijarde kunaSudionici svečanosti okupili su se najprije na novoizgrađenoj obilaznici Udbine, gdje se formirala kolona od nekoliko tisuća vozila. Građevinari, građani, skoro cijela Vlada na čelu s premijerom Ivicom Račanom čekali su samo da dođe predsjednik Stipe Mesić koji je došao u pratnji dr. Savke Dabčević-Kučar.
Iako je na svakom koraku očito da su se radovi odvijali do posljednjeg trenutka, kod svih je bilo prisutno zadovoljstvo što je veliki posao gotov. Kolona je krenula spojnom cestom prema autocesti, premijer Račan je za ovu priliku dao slobodno vozaču, pa je osobno vozio suprugu Dijanu Pleštinu. Kolona duga oko sedam kilometara vijugala je preko spojne ceste do ulaza na autocestu kod brda Zir.
Mnogi koji su prvi put prolazili tim predjelima bili su iznenađeni ljepotama Like, a pogotovo pogledom koji puca po izlazu iz velebitskih tunela prema moru. Vozač u autobusu za novinare samo je po silasku s Velebita rekao: — Dobra cesta. Sasvim dovoljna ocjena od čovjeka koji je vozio po svim europskim autocestama.
Na ulazu Zadar 2, do kojeg je kolona došla za nepun sat vremena iako se vozilo sporije zbog želje da se što više toga vidi, počela je završna svečanost otvaranja autocesta. Kod privremenih naplatnih kućica, koje se nalaze na budućem odmorištu Zemunik, okupilo se više tisuća građana Zadarske županije, a viđeni su i mnogi saborski zastupnici, župani županija kroz koje prolazi autocesta, a naravno i građevinari. Premijera Račana i predsjednika Mesića dočekali su zadarski župan Šime Prtenjača i zadarski gradonačelnik Božidar Kalmeta.
— Autocesta od Gornje Ploče do Zadra 2, duga 61 kilometar i vrijedna 2,2 milijarde kuna, dovršena je i spremna za puštanje u promet. Dovršenje autoceste na vrijeme predstavlja pothvat kakav u hrvatskom graditeljstvu još nije zabilježen — izjavio je u ime svih graditelja predsjednik Uprave HAC-a Stanko Kovač. Naime, na 33 kilometra najteže dionice počelo se raditi tek prije 16 mjeseci, u krajnje surovim vremenskim uvjetima. Osim dovršenja Tunela "Sveti Rok", izgrađena su 4 nova dvocijevna tunela, nasuto je 5 milijuna kubika nasipa i ukupno je izgrađeno 20 objekata.
Predsjednik Mesić, premijer Račan i posebna gošća dr. Savka Dabčević Kučar— Sve je to bilo moguće jer je u Ministarstvu javnih radova još 2000. godine razrađen model financiranja izgradnje koji su Vlada i Sabor prihvatili, a hrvatski građevinari su svoje ugovorne obveze na vrijeme ispunili — istaknuo je Kovač.
— Ove godine ćemo ukupno u promet pustiti 150 kilometara autoceste, a kao obvezu Vlade najavljujem da ćemo iduće godine pustiti u promet 190 kilometara autocesta koje se već danas grade — istaknuo je na početku svoga govora premijer Ivica Račan. — Obećali smo da ćemo autocestu Zagreb — Split izgraditi za tri godine, ali ne stajemo u Splitu već idemo prema Pločama, pa preko Neuma do na domak Dubrovnika. Ove dionice koje puštamo u promet već će dogodine imati priključak na autoceste prema Europi, do koje nam je stalo.
Veliku smo pažnju — naglasio je premijer — posvetili cestovnoj infrastrukturi iz potrebe da realiziramo izuzetno važnu geostratešku poziciju Hrvatske. Hrvatska spaja različite dijelove Europe i tu poziciju je trebalo kapitalizirati, time i Hrvatska dobiva na vrijednosti. Integrirati preko cesta Hrvatsku u Europu znači brzo se integrirati i u Europsku uniju. Izgradnjom autocesta željeli smo učiniti kvalitetniji i svakodnevni život stanovnika Hrvatske. O razvojnim efektima autoceste nema više potrebe govoriti, ona stimulira nove razvojne projekte. Autocesta u više pogleda homogenizira građane Lijepe naše. Zato mnogi građani osjećaju zadovoljstvo zbog današnjeg čina. Važno je novim razvojnim činom pokazati da možemo, hoćemo i znamo realizirati ovako velik projekt sebi u korist i u korist svoje budućnosti. Pokazali smo da možemo pokazati i regularnost, da i u tom smislu Hrvatsku dignemo na višu razinu pravne države.
Sjetimo se onih koji su u proteklih tridesetak godina sanjali ovu autocestu, a nisu je mogli ostvariti — dodao je premijer. — A mi smo uspjeli zahvaljujući tome što smo najprije digli ugled Hrvatske u Europi i svijetu, popravili financijski rejting Hrvatske. Na taj se način moglo doći do pravih kredita s dugim nizom godina otplate. Zato se mogao napraviti dobar projekt vraćanja kredita, koje će vraćati oni koji će cestu koristiti, što je i najpravednije. Nevjericu da ćemo sve moći uraditi za tri godine uklonili su vrijedni graditelji koji su kvalitetno i u rokovima završili sve dionice autoceste i nema razloga sumnjati da će i ostale dionice biti dovršene u roku kao što smo planirali — rekao je burno pozdravljen premijer Račan.
— Sjećate se i napada na ovaj projekt — nastavio je Račan.
"Ovo je cesta svih građana Hrvatske i svatko je ima pravo svojatati", naglasio je premijer Račan— Sama izgradnja autoceste i novi razvojni projekti ušutkali su sve kritike. Prije su veliki objekti puštani u rad u pravilu bez dozvola. Danas nije tako. Ranije su se veliki poslovi u pravilu ugovarali bez natječaja, a danas je svaka dionica bila na međunarodnom natječaju, što je diglo ugled Hrvatske kao pravne države. Otvaranje Tunela "Učka" je u prošlosti bio veliki nacionalni događaj, ovih su se dana u Hrvatskoj gradili tuneli u dužini osam Učki, samo preko Velebita ima tri Učke. To govori o graditeljskoj sposobnosti i rezultatima hrvatskih građevinara — rekao je Ivica Račan, koji je u ime Vlade zahvalio prije svega graditeljima na izgradnji autoceste i građanima koji su dali podršku ovom ambicioznom projektu.
— Ova nas cesta vodi u budućnost, to je cesta svih građana Hrvatske i nitko je nema prava svojatati. Neka nas ova cesta spaja i okuplja — zaključio je premijer Račan. Cestu, graditelje koji su je gradili i sve one koji će ubuduće njome prolaziti potom je blagoslovio zadarski nadbiskup msgr. Ivan Prenđa.
Nakon toga nije bilo svečanog rezanja vrpce, nego su djeca iz zadarske OŠ Stanovi trčeći kroz naplatne kućice označila otvaranje autoceste, a netom su protrčala, bila su zasuta konfetama. Potom su u nebo poletjele hrvatske zastave koje su se malim padobranima spuštale na okupljene građane.
Atmosferu je dodatno zagrijao Vice Vukov koji je na kraju svečanosti otpjevao "To je tvoja zemlja".

Edvard ŠPRLJAN
   

Prekrasna priča za Hrvatsku

Vladimir BIZJAK, direktor Hrvatskih cesta: - Brza cesta, spoj Udbine s Gornjom Pločom završena je na vrijeme i ima uporabnu dozvolu. Na tom prostoru sada odvajamo promet za Split i promet za Zadar i Šibenik na autocestu. Ukupna dužina je 22,5 kilometra, a napravljena je za 7,5 mjeseci, ukupna vrijednost investicije je 180 milijuna kuna. Ljudi su radili 24 sata dnevno kako bi cestu osposobili i što se sigurnosti prometa tiče sve je obavljeno besprijekorno.
Stanko KOVAČ, direktor autoceste: - Svi su glavni radovi dovršeni, postavljena je signalizacija i još samo treba na čvorištima postaviti zadnji, habajući sloj asfalta, međutim to nema nikakve veze za odvijanje prometa i napravit će se naknadno, kao i popratni objekti uz autocestu, kao što su odmorišta i slično. Graditeljima sada treba dati nekoliko dana odmora jer su zbilja zaslužili, a nakon toga nastavit će se dalje. Crnih mjesta na autocesti nema.
Alojz TUŠEK, bivši ministar pomorstva, prometa i veza: - Ovo je bio jedan od mojih prvih projekata kada sam branio program za 2001. godinu u Saboru, to je bila obilaznica Udbine, spoj na Gornju Ploču, Malovan, Prijevoj i cesta kod Križica, između Dugopolja i Dicma. Sretan sam što su sva tri projekta u ovih nekoliko dana jedan po jedan završeni. Na cesti D1 preostaje još nekoliko obilaznica, a naravno da sada dolazi ova prekrasna priča za Hrvatsku u cjelini, posebno Dalmaciju, to je veza na autoput i poslije veza Zagreb - Dalmacija, odnosno Dalmatina kako su je krstili.
Nakon što su protrčala kroz naplatne kućice, djeca iz zadarske osnovne škole Stanovi zasuta su konfetima Šime PRTENJAČA, župan Zadarske županije: - Završetak stoljetnog sna i okončanje borbe za pravac trase, što će uistinu značiti gospodarski preporod. Svi smo sretni, posebno mi Zadrani, jer smo se najžešće borili u Hrvatskoj za ovu autocestu. Nikada nismo mislili da će biti samo naša zadarska, ali smo bili uvjereni da mora proći pored Zadra. Mislim da smo mi iz Zadra nešto sretniji nego drugi. Sada moramo integrirati pomorski promet, jer ovdje su pomorska vrata Hrvatske. Ne razumijem te glasine da se neću pojaviti na proslavi koju organizira Vlada RH. Ja ću se svim sredstvima boriti za interese Zadarske županije, pa mene su još iz ureda predsjednika Tuđmana tri puta izbacivali kada sam se zalagao za ovaj pravac autoceste, a protiv brze ceste tada jakoga splitskog lobija.
Božidar KALMETA, gradonačelnik Zadra: - Osjećam se sretno i uzbuđeno, san mnogih je danas ostvaren i treba se pritom sjetiti i hrvatskih branitelja, onih koji su u ratnoj opasnosti prije nekoliko godina započeli prve radove na ovoj autocesti. Danas je otvorena najteža dionica autoceste od izuzetnog značaja za povezivanje Hrvatske s Europom, a unutar toga ona stavlja Zadar i Zadarsku županiju u prvi plan. Efekte ćemo tek osjetiti na razvoju zadarskog područja… Moj bojkot proslave? Ma ne, ovo su projekti izvan svake politike koje je ova Vlada završila, a ona prije nje započela, tu ne smije biti politizacije, pogotovo stranačkih prepucavanja. Apsolutno ću slaviti, ovo zaslužuje slavlje.
Stanislav ANTIĆ, gospodarstvenik: - U zadnjih sto godina ovo je najveći korak ka civilizaciji koju je Hrvatska napravila, zahvaljujući prvenstveno ovoj Vladi i međunarodnom položaju Hrvatske. U svoje vrijeme ja sam mislio SAS-om platiti Rusima probijanje tunela kroz Velebit, to je bilo prije 20 godina. Provozao sam se autocestom i izgleda predivno, kao da se nalazim negdje drugo, a ne u Hrvatskoj.
Pave ŽUPAN-RUSKOVIĆ, ministrica turizma: - Ovoga ljeta zbog autoceste ne može biti više turista jer ih nemamo gdje smjestiti, ali je sasvim sigurno da će onima koji dođu biti ljepše i da će rado doći dogodine. Strani turoperatori znaju da smo danas otvorili autocestu, mi smo to najavljivali na svim prezentacijama i u kontaktu smo s njima. Oni znaju da smo ispunili što smo obećali i da ih dogodine sigurno dočekuju novi kilometri autocesta u Hrvatskoj.
Radimir ČAČIĆ, ministar javnih radova, obnove i graditeljstva: - Današnjim danom smo završili sve što je zaista teško, što je predstavljalo izuzetan napor u realizaciji projekta autoceste Zagreb - Dubrovnik. Sve ono što je pred nama bit će još više kilometara i financijski zahtjevnije, ali neće biti izazov. Dvjesto kilometara koje završavamo iduće godine već je u tijeku, ugovoreno je, treba to "samo" napraviti... Ponosan sam na golemi rezultat koji je napravljen. Kako dati ime autocesti? - Dalmatina, definitivno!
Božo KOVAČEVIĆ, ministar za zaštitu okoliša i prostorno uređenje: - Ovo je veliki događaj za cijelu Hrvatsku jer se integrira u prostornom smislu. Mislim da radost zbog ove ceste nadilazi ideološke razlike. Naši graditelji su pokazali da mogu završiti ono što su mnogi smatrali nemogućim, dok su pri tome za svaku dionicu ceste izdane potrebne dozvole. Time se Hrvatska pokazala sposobnom funkcionirati kao pravna država.

M. KALAJDŽIĆ
 
Još u rubrici:
 


PREMIJER RAČAN URUČIO KLJUČEVE MERCEDESA IVANU POLJAKU,
POBJEDNIKU NAGRADNOG NATJEČAJA SLOBODNE DALMACIJE
I ja bih glasovao za Dalmatinu


SVE JE SIGURNIJE DA ĆE SE ODBJEGLI GENERAL STAVITI
NA RASPOLAGANJE HAAŠKOM TRIBUNALU
General će se predati do dolaska
Prodija u Hrvatsku?


ZAGREBAČKI ODVJETNIK OD ČETVRTKA ĆE SE NAĆI U NOVOJ ULOZI
Goran Mikuličić Vladin zastupnik
u slučaju Gotovina


ČELNICI OPORBENIH STRANAKA O PREMIJEROVOJ NAJAVI DA
ĆE SE IZBORI ODRŽATI U DRUGOJ POLOVICI STUDENOGA
Oporba Račanu ne vjeruje


ITALIJA OD GRČKE PREUZIMA ŠTAFETU VOĐENJA EUROZAJEDNICE
Berlusconi na čelu Unije


NAKON ŠTO JE PROGLAŠENO PRIMIRJE, BLISKI ISTOK KORAK BLIŽE MIRU
Izraelci predali autocestu Palestincima


 
 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 1/7