Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
ponedjeljak, 28.4.2003.
  novosti
teme dana
ekonomija
kultura
mozaik
crna kronika
  dalmacija
split
županija
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  pressing
stella
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
prometni vodič
kretanje brodova
mali oglasi
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 1 od 2

TKO SU BOLJI POTROŠAČI?

Šopingoholija ne bira spol

Iako vlada predrasuda o tome da su One sklonije strastvenom kupovanju svega i svačega, prava je istina da danas ni Oni ne zaostaju za ženama u potrošačkoj groznici

Piše Merien Jelača

Tko su bolji potrošači — žene ili muškarci? Većina ispitanika će prstom pokazati na pripadnice ljepšeg spola, deklarirane šopingholičarke koje jednostavno ne mogu odoljeti svojoj potrošačkoj strasti koja im hrani dušu u obliku odjeće, kozmetike, parfema, modnih dodataka, cipela i još gomile nužnih i ne baš toliko nužnih stvari. No, kad se bolje promisli, realnost je ponešto drukčija od spomenutih stereotipa jer danas muškarci nimalo ne zaostaju za ženama u potrošačkoj groznici. Tu činjenicu možemo zahvaliti sve većim medijskim kampanjama kojima proizvođači agresivno zagušuju pripadnike oba spola, sa svih strana.
Predrasude da su žene ovisnije o kupnji kriju se iza sušte istine o tome da na tržištu ipak postoji više artikala namijenjenih pripadnicama ljepšeg spola. Pogledajte samo reklame u novinama i časopisima! Na malim ekranima pravi rat vodi se između higijenskih uložaka, boja za kosu, krema za lifting lica, a s druge strane s brijaćim aparatima, after shaveima ili pak pivom kao tipičnim macho proizvodom. Ženama je ipak teže odoljeti marketingu jer, ruku na srce, njima je potrebno više artikala nego muškarcima. Kozmetika je tu u apsolutnoj prednosti pred ostalim proizvodima jer nema dana kad se nešto novo ne lansira što još bolje i efektnije učvršćuje, zateže, revitalizira, hrani i tko zna što još ne, naše lice i tijelo. S druge strane, žene će s manje dileme dati novac za kakvu novu kozmetičku liniju ili nezaobilaznu odjeću, dok će muškarci ipak razmisliti o tome hoće li kupiti nešto što žele, točnije ono što im treba, jer oni su ipak u prvom redu praktičari za razliku od žena kojima je estetika najvažnija kategorija koja se krije u čari šopinga, uz naravno onaj osjećaj opuštanja koji žene tjera na neprestanu kupnju.
— Šoping doživljavam kao psihički odmor. Nema boljeg opuštanja od švrljanja po izlozima u društvu s prijateljicama. Nije toliko važno hoću li potrošiti novac, koliko razgledati asortiman, šetati i komentirati sve i svašta — kazala je jedna 27-godišnjakinja koja je izračunala da najmanje dvaput tjedno nešto mora kupiti, makar i najmanju sitnicu. Šetanje po gradu ne preskače kad god ima slobodnog vremena, a takva razbibriga obično traje do kraja radnog vremena trgovina, u prosjeku od dva do tri sata. Naravno, može i duže ako treba. Na kraju šoping završava kavom kada se još jednom trebaju pretresti sve teme, čisto da se nešto ne preskoči.
Za razliku od pripadnica ljepšeg spola, poimanje šopinga u muškim glavama posve je drukčije. Oni pod kupnjom podrazumijevaju kraći posjet određenoj trgovini koji nije duži od nekoliko minuta.
Dok će žene bez problema potrošiti novac na gomile i gomile rajrazličitijih predmeta, na pitanje za što će muškarci spremno otvoriti novčarku većina trgovaca će vam odgovoriti: — Na CD-ove, DVD-ove i tehničke aparate.” “Za odjeću sam potpuni alien!” rekao je jedan 33-godišnjak koji je svoj glas dao za videokameru koju “vreba” već neko vrijeme. Priuštio bi je on već odavno da nije one hrpe računa za struju, vodu, vrtić, uplate za kredite, koja svakodnevno stiže u poštanski sandučić. Ipak, priznat će, među omiljenim stvarčicama u trgovinama koje zapnu za oko muškarcima svakako je alat ili kakva igračka poput ronilačke, skijaške i jedriličarske opreme, a svi će rado razgledati novi model automobila ili motocikla. Što se tiče odjeće, tu je priča nešto drukčija. Muškarci rijetko kupuju odjeću sami, uglavnom su u pratnji djevojaka ili supruga koje im pažljivo odabiru odjeću. Zgodan je podatak neke američke tvrtke za ispitivanje tržišta da su polovicu prodanih muških hlača u SAD-u kupile žene! No, ako sami kupuju, onda će muškarci kupiti ono najkvalitetnije, pa koliko košta da košta! U pravilu oni će se na šoping odlučiti tek kad iznose staru odjeću.
Naravno, iznimke uvijek postoje, pa ako se bolje zagledate u dečke u prolazu, vidjet ćete da nemali broj otpada na prvoklasne šminkere čija je dnevna odjevna kombinacija vrlo pažljivo odabrana, kao što im i svaka dlaka na glavi stoji na svojem mjestu. Njihovo samodopadljivo izdanje zaprepastilo bi najzagriženiju trendsettericu. Sve to kazuje kako ljudi ipak drže da odijelo čini čovjeka. Konačno, šoping kao manija ili strast, da ne kažemo ovisnost kojoj smo svi podlegli, briše granice čak i među spolovima. Uostalom, tko nije sretan kad kući dođe s nekom novom igračkom?!

   

ŠTO KUPUJEMO

Istraživanja o šopingu pokazala su da su najteži dani za kupnju kod muškaraca — godišnjice, dok ženama problem pravi Valentinovo. Svojoj voljenoj muškarci će darovati parfem, sat ili pak nakit, glavno da cijena nije zanemariva, dok će djevojke odabrati kao dar bokserice, džempere, šal ili rukavice, a često i kozmetiku.

 
Još u rubrici:
 


GRAND-PRIX ZA DJEČJU ODJEĆU
Splićanka odijeva barbike


 
Prilozi:
 


Reflektor - četvrtak



Burza - petak



Spektar - subota



Nedjeljna - nedjelja



Pomet - nedjelja

 

 

 

 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 1/2