Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
utorak, 4.6.2002.
  novosti
teme dana
ekonomija
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  dalmacija
split
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  automoto
život na botune
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
prometni vodič
kretanje brodova
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 1 od 2

TEST SD: RENAULT VEL SATIS 2.2 dCi EXPRESSION

POTPUNO  DRUGAČIJI OD SVIH

Testni model bio je opremljen 2.2-litrenim dCi četverocilindričnim turbodizelskim agregatom sa 16 ventila. Riječ je o motoru snage 110 kW/150 KS pri 4000 okretaja u minuti i sjajnim okretnim momentom od 320 Nm pri samo 1750 okretaja u minuti. Najveća brzina mu je 200 km/h, dok mu je prosječna potrošnja 7,1 litra na 100 kilometara. Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat ova limuzina teška više od tone i pol postiže za 10,9 sekundi. Renault se u segmentu limuzina visoke klase konceptualno razlikuje od konkurencije, pri čemu je do izražaja došla filozofija francuskih dizajnera koji su Vel Satis kreirali iznutra prema van, pa je vanjski izgled u stvari rezultat nastojanja da se napravi što prostranija i ugodnija unutrašnjost

Prednji kraj je zanimljiv premda ima dosta oštrih linija koje dolaze do izražaja i na peterokutnom svjetlosnom sklopuRenault je svojom nekonvencionalnom limuzinom Vel Satis, koja vanjskim dizajnom odudara od svoga vremena, drsko zakoračio u ekskluzivno područje kojim caruju Mercedes E-klase, BMW serije 5, Audi A6, te donekle Peugeot 607.
Renault u segmentu limuzina visoke klase za razliku od konkurencije nudi više, a i konceptualno se razlikuje, pri čemu je do izražaja došla filozofija francuskih dizajnera koji su automobil kreirali iznutra prema van, pa je vanjski izgled u stvari rezultat nastojanja da se napravi što prostranija i ugodnija unutrašnjost.

Zapanjujuća udobnost

Vel Satis, koji je u stvari nasljednik neuspješnog Safranea, viši je za 13 centimetara od prosjeka klase, duži od BMW-a serije 5 za 8,5 centimetara, a od Audija A6 za 6,5 centimetara, te bi se mogao okarakterizirati kao limuzina jednovolumenskog oblika s neviđenom količinom unutrašnjeg prostora i zapanjujućom udobnošću.
Povišena karoserija i gotovo okomito postavljeno staklo na petim vratima kao da su preslikani s nekog monovolumenaRenault s Vel Satisom očito želi biti avangarda i koji s tim automobilom pokušava razbiti ukalupljene dizajnerske uratke iz kojih nastaju Mercedesi, BMW-i ili Audiji. Namijenjen je nekonvencionalnim kupcima koji nisu opterećeni tradicijom njemačkih limuzina visoke klase i koji bježe od stereotipa.
Nova francuska uzdanica doista odskače vanjskim dizajnom od konkurencije. Prednji kraj je zanimljiv premda ima dosta oštrih linija koje dolaze do izražaja i na peterokutnom svjetlosnom sklopu. Na njega u donjem dijelu nastavljaju se masivne rešetke hladnjaka koje su izrađene od kroma. U sredini maske hladnjaka smješten je velik i masivni Renaultov logotip.
Bočna linija predstavlja pomirbu limuzinskog i jednovolumenskog vozila, s tim da dugački poklopac motora i položeno vjetrobransko staklo Vel Satisu daju sve značajke limuzine. Međutim, povišena karoserija i gotovo okomito postavljeno staklo na petim vratima kao da su preslikani s nekog monovolumena.

Umjesto ključa - kartica

U Vel Satis se ulazi lagano i bez saginjanja, a kada se smjestite u vrlo ugodna i dimenzijama izdašna sjedala, dobivate dojam da se nalazite u nekakvom dnevnom boravku, a ne nikako u kokpitu automobila. Sjedala pružaju vrhunski komfor i na najdužim relacijama. Vozilo Vel Satisom Renault očito želi biti avangarda te tim automobilom pokušava razbiti ukalupljene dizajnerske uratke iz kojih nastaju Mercedesi, BMW-i ili Audijikoje smo imali na testu bilo je opremljeno paketom opreme Expression, a koji je u biti "najsiromašniji", pri čemu obiluje mnoštvom tehnoloških inovacija.
Sjedala vozača i suvozača podesiva su u pet smjerova te, naravno, pokretana elektromotorom. Odmor i uživanje za kralježnicu je električno podešavanje naslona sjedala koji ima dvostruki pregib. U prednja sjedala su ugrađeni sigurnosni pojasevi. Vel Satis se poput Lagune pokreće Renaultovom karticom koja se umetne u prorez na središnjem grebenu i pali pritiskom na gumb "start". Na isti gumb se motor i gasi. Ova Renaultova limuzina prvo je serijsko vozilo koje je opremljeno automatskom ručnom kočnicom, čime se stvorilo mnogo slobodnog prostora na središnjoj konzoli koja se u blagom luku spušta od instrument-ploče pa sve do između prednjih sjedala.
Tu su smještene komande multidisperzijskog klimatskog uređaja podesivog sprijeda posebno za vozača i suvozača, kao i otraga. Na mjestu koje inače zauzima poluga ručne kočnice između ostalog nalazi se naslon za ruku, ispod kojeg je smješten pretinac na dva nivoa. Prvi je vrlo plitak i namijenjen ostavljanju sitnica, dok je drugi dubok poput bunara u kojem puno toga može stati.
Bočna linija predstavlja pomirbu limuzinskog i jednovolumenskog vozila, s tim da dugački poklopac motora i položeno vjetrobransko staklo Vel Satisu daju sve značajke limuzineErgonomski oblikovanim kokpitom dominiraju nekonvencionalne linije, dok su na instrument-ploči smješteni klasični analogni instrumenti, te mali analogni sat s natpisom Vel Satis, što predstavlja izvanrednu kombinaciju stilova i oblika. Završna obrada u unutrašnjosti Renaultove uzdanice je više nego sjajna i može se uspoređivati s njemačkom preciznošću i kvalitetom.
Osim toga kod Vel Satisa je još jedna novina: poklopac spremnika za gorivo s integriranom zaklopkom. Nepropusna zaklopka se automatski "pomiče" čim se stavi cijev od goriva u spremnik, čime se izbjegava prljanje ili gubljenje čepa spremnika.

Turbodizelaš sa 150 "konja"

Testni model bio je opremljen 2.2-litrenim dCi četverocilindričnim turbodizelskim agregatom sa 16 ventila napravljenim na osnovi motora kojim se oprema Espace. Riječ je o motoru koji nudi visoku razinu udobnosti u vožnji sa snagom od 110 kW/150 KS pri 4000 okretaja u minuti i sjajnim okretnim momentom od 320 Nm pri samo 1750 okretaja u minuti. Najveća brzina mu je 200 km/h, dok mu je prosječna Vel Satis koji je u stvari nasljednik neuspješnog Safranea mogao bi se okarakterizirati kao limuzina jednovolumenskog oblika s neviđenom količinom unutrašnjeg prostora i zapanjujućom udobnošćupotrošnja 7,1 litra na 100 kilometara. Ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat ova limuzina teška više od 1600 kilograma postiže za 10,9 sekundi.
Common Rail ubrizgavanje upotpunjeno je turbinom s promjenjivom geometrijom krilaca, dok glava motora koja je od aluminija raspolaže s odvojenim cijevima za usis za svaki ventil. Vozeći se brzom cestom Solin — Klis pa dalje do Sinja mogli smo se uvjeriti u udobnost Vel Satisa, ali i u iznimne kvalitete ovog turbodizelaša koji odlikuje tihi, gotovo nečujni rad i mala potrošnja. Ručni šesterostupanjski mjenjač vrlo je mekan i precizan, a definitivno najviše smo na cesti do Sinja koristili treću i četvrtu brzinu, dok nam je peta i šesta služila više u "penzionerske" svrhe i opuštenu vožnju.
Što se tiče držanja ceste, tu nema nikakvih zamjerki. Sprijeda se Vel Satis oslanja na McPhersonov ovjes, a straga na Renaultov trigone (stražnji ovjes s više vodiča) tako da je vožnja na takvom podvozju toliko udobna da na trenutke podsjeća na lebdenje. Odlično apsorbira sve nepravilnosti na cesti, a bliski susret s rupom osjetit ćete tek kao mukli udarac.

Bogatstvo elektronike

Za veću aktivnu, ali i pasivnu sigurnost Vel Satis je opremljen ABS-om, sustavom za pomoć pri naglom kočenju, ESP-om (dinamična kontrola vožnje), ASR-om (sustavom protiv proklizavanja) i EBD-om (elektroničkom razdiobom kočione sile), te u Expression opremi sa zračnim jastucima za vozača i suvozača, zračnim zavjesama, te bočnim zračnim jastukom za zaštitu prsnog koša sprijeda.
AUTO3D.jpg (3003 bytes)U spomenuti paket opreme još idu 17-colni aluminijski naplatci, sustav za nadzor tlaka u gumama, automatski brisač vjetrobranskog stakla sa senzorom za kišu, progresivni servo upravljač, putno računalo, tempomat s ograničiteljom brzine, automatsko paljenje svjetala, volan podesiv po visini i dubini, elektromotorno zaključavanje stražnjih podiznih vrata, automatski klimatski uređaj, radio s mjenjačem šest CD-a...
Uza svu opremu iz paketa Expression vozilo koje smo imali na testu dodatno je bilo opremljeno metalik bojom (500 eura), senzorima za pomoć pri parkiranju straga (300 eura), grijanim sapnicama za pranje vjetrobranskog stakla (100 eura), električno podesivim grijanim prednjim sjedalima i "hands free" karticom (600 eura), što je povećalo cijenu sa 36.490 na 38.590 eura do registracije.

Zdravko JURIČKO
Snimio Jadran BABIĆ
   

OSOBNA KARTA

Motor: turbodizelski s Common Rail sustavom direktnog ubrizgavanja goriva, četiri cilindra, 16 ventila
Obujam: 2188 ccm
Na mjestu koje inače zauzima poluga ručne kočnice između ostalog nalazi se naslon za ruku, ispod kojeg je smješten pretinac na dva nivoaProvrt x hod: 87 mm x 92 mm
Kompresija: 18:1
Snaga: 110 kW/150 KS pri 4000 okr./min
Okretni moment: 320 Nm pri 1750 okr./min
Pogon: prednji kotači
Mjenjač: ručni s šest stupnjeva prijenosa
Kočnice: sprijeda samoventilirajući diskovi 324 mm, straga puni diskovi 300 mm, ABS, pomoć pri naglom kočenju, ESP, ASR
Parkirna kočnica: elektronska, djeluje na stražnje kotače
Gume: 225/55 R17
Dimenzije: 4860 mm x 1860 mm x 1575 mm
Međuosovinski razmak: 2840 mm
Testni model bio je opremljen 2.2-litrenim dCi četverocilindričnim turbodizelskim agregatom sa 16 ventila koji nudi visoku razinu udobnosti u vožnji sa snagom od 110 kW/150 KS pri 4000 okretaja u minuti Prtljažnik: 460 litara
Spremnik goriva: 80 litara
Masa praznog vozila: 1660 kg
Potrošnja goriva (proizvođač): u gradu 9,2 l, izvan grada 5,9 l; kombinirano 7,1 l
Najveća brzina: 200 km/h
Ubrzanje (0 do 100 km/h): 10,9 s
Cijena testnog modela (do registracije): 38.590 eura

   

ZA I PROTIV

HVALIMO
Snažan i štedljiv dizelski motor
Vrhunska udobnost
Dizajn
Izvanredna prostranost
Završna obrada
Bogata serijska oprema
Mjenjač
KUDIMO
Materijal navlaka sjedala
Veliki krug okretanja

   

Cijena od 33.490 do 48.990 eura

U Vel Satis se ugrađuju dva benzinca i dva dizelaša s najsuvremenijom common-rail tehnologijom direktnog ubrizgavanja goriva, te tri paketa opreme: Expression, Privilege i Initiale, dok se cijene modela kreću od 33.490 do 48.990 eura, što ovisi o motoru i paketu opreme.
S Expression paketom idu sva četiri motora, a najjeftiniji je Vel Satis s 2.0-litarskim turbo benzincem i ručnim šesterostupanjskim mjenjačem (obujam 1998 ccm, snaga 120 kW/165 KS pri 5000 okr./min) koji košta 33.490 eura, dok je verzija s automatskim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa skuplja tisuću eura. S benzinskim agregatom 3.5 V6 s 24 ventila (obujam 3498 ccm, snaga 177 kW/245 KS pri 6000 okr./min) i opremom Expression zapada 42.490 eura. Model s testnim motorom 2.2 dCi košta 36.490 eura, dok s automatskim mjenjačem stoji 37.990 eura. S motorom 3.0 V6 dCi (obujam 2958 ccm, snaga 130 kW/180 KS pri 4400 okr./min) košta 41.490 eura.
S Privilege paketom opreme idu samo najjači motori s 24 ventila. Tako Vel Satis s tim paketom opreme i motorom 3.0 V6 dCi košta 44.490 eura, a s benzincem 3.5 V6 skuplji je za tisuću eura. Najskuplji su modeli s paketom opreme Initiale i idu samo s agregatima 3.0 V6 dCi i 3.5 V6. Cijena dizelaša je 47.990 eura, a benzinca 48.990 eura.

   

Automatska ručna kočnica

Vel Satis je prvo serijsko vozilo s automatskom ručnom ili parkirnom kočnicom. Osim svih klasičnih funkcija ručne kočnice nova oprema omogućava automatsko kočenje kada se motor ugasi. Upravljan računalom, pritisak koji treba izvršiti kako bi se vozilo zaustavilo na nagibu je potpuno automatski. Pri kretanju parkirna kočnica se automatski otpušta kada je okretni moment potreban za kretanje postignut na kotačima.
U slučaju neispravnosti glavnog kočionog sustava ona omogućava pomoćno kočenje koje je osigurano putem pojednostavljenog ABS-a sprječavajući blokiranje stražnjih kotača. U slučaju potrebe, naročito pri zaustavljanju na uzbrdici bez prekida kontakta, skup komandi smještenih na armaturnoj ploči osigurava sve klasične funkcije tradicionalne ručne kočnice.

 
Još u rubrici:
 


VOZILI SMO: CITROËN BERLINGO 1.6 16V MODUTOP
ZA LJETNE UŽITKE


 
Prilozi:
 


Reflektor - četvrtak



Burza - petak



Spektar - subota



Nedjeljna - nedjelja



Pomet - nedjelja

 

 

 

 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 1/2