Mali oglasnik Portal SD Trafika Marketing Otvoreno more Izdanja
[Povratak na naslovnu stranu]
petak, 17.5.2002.
  novosti
teme dana
ekonomija
sport
kultura
mozaik
crna kronika
  dalmacija
split
zadar
šibenik
dubrovnik
bih
  more
feljton
kolumne
osmrtnice
zadnje vijesti
  impresum
prometni vodič
kretanje brodova
  kontakt
linkovi
arhiv
e-mail adresar



 
strana 1 od 4

NEDOVOLJAN BROJ KAMENOLOMA S UREDNOM DOKUMENTACIJOM
ZA POTREBE GRADNJE AUTOCESTE

Kamen kao suho zlato

Prostornim planom samo je na tri područja predviđeno otvaranje kamenoloma, a procedura za ishođenje dozvole duga je i komplicirana. Zbog toga će oni koji su na vrijeme otvorili kamenolome pobrati vrhnje dok ostali skupljaju papire za dozvolu

Za gradnju autoceste bit će potrebno puno kamena, neće biti dovoljno ono što se s jednog mjesta miniranjem i bagerima skine, a na drugome mjestu tamponira. Potreban je obrađeni građevinski kamen iz kamenoloma.
Na području Zadarske županije kapaciteti kamenoloma koji imaju uredne papire za rad teško da će zadovoljiti sve potrebe gradnje autoceste uz istodobnno zadovoljavanje ostalih potreba za građevinskim kamenom. Prema županijskom prostornom planu, u zoni prolaza autoceste kamenolome je moguće otvarati na području Jasenica, Zemunika Gornjeg i Jagodnje, odnosno Zapužana. Procedura za ishođenje dozvole za rad kamenoloma duga je i komplicirana, u biti ista kao da se traži dozvola za crpljenje nafte! I kamen je rudno bogatstvo za koje vrijede isti zakoni kao za ostale rude, a to znači da se tek manji dio dozvola i suglasnosti dobiva na lokalnoj razini, a glavne su suglasnosti nadležnih ministarstava. A kad kamenolom nije predviđen u prostornom planu na lokaciji koju želi neki ulagač, situacija se posebno komplicira.
Lavčevićev kamenolom kod Bibinja vjerojatno neće moći raditi za potrebe autoceste    Snimio B. GRGUROVIĆTakav je sad slučaj sa zahtjevom Hidroelektre koja u predjelu Stankovaca želi otvoriti kamenolom, a za to ne postoje prostorno-planske pretpostavke.
Na području Jasenica, u predjelu zvanom Puča, kamenolom ima tvrtka Alan commerce. Na ovom je području moguće otvaranje još neke "kave", što će se najvjerojatnije uskoro iskoristiti.
Kod Zemunika Gornjeg, bolje rečeno u okolici Veljuna, rade čak četiri kamenoloma s urednim papirima. Dugogodišnje koncesije na vađenje kamena imaju zadarski Put, virska građevinska tvrtka Heres, te Obrt Ico Anić i Obrt Pinčić. Za ovu lokaciju postoji još nekoliko ozbiljno zainteresiranih, neki su već podnijeli i zahtjev kao, primjerice, tvrtka Frantov. Ovo će vjerojatno biti najvažniji punkt za opskrbu gradilišta autoceste građevinskim kamenom. Nešto dalje, u blizini Pridrage, rade kamenolomi Viduke i Gospića, ali s nepotpunom dokumentacijom.
Zanimljiva je situacija s kamenolomima kod Zapužana — IGM ima svu dokumentaciju, a kamenolom je preuzeo Strabag. Nekadašnji kamenolom Prigorke u neposrednoj blizini, međutim, ne radi iako je relativno novo postrojenje u upotrebljivu stanju. Prigorka prometu je oduzeta koncesija za kamenolom, postrojenje pripada Prigorka kamenu, a obje su tvrtke u stečaju. Od kamenoloma s dozvolama po starom zakonu još rade onaj Lavčevićev kraj Bibinja i Maraš u Vrsima, no oni su dosta daleko od trase autoceste. Nekadašnji kamenolomi Jadrana i Puta kod Sokinog briga na rubu Zadra nemaju više dozvolu za rad. Nema sumnje da su oni koji su na vrijeme ishodilio sve dozvole i otvorili kamenolome shvatili da će kamen u vrijeme gradnje autoceste vrijediti kao zlato.

E. ŠPRLJAN
 
Još u rubrici:
 


ZADRANIMA SE NASMIJEŠILA SREĆA U NAGRADNOJ IGRI OŽUJSKOG
KOJE IH VODI NA SVJETSKO PRVENSTVO U NOGOMETU
Solomuni ulovili - Japan


GRAD ZADAR POSTAO VLASNIK TERENA NA VIŠNJIKU
ZA IZGRADNJU SPORTSKE DVORANE
Stigla Radoševa darovnica


ZADAR DANAS

 
 

Voditelj Internet odjela: Augustin Gattin
Internet podrška: Sistemi.hr
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999-2007.

 

 
 
print verzijapošalji e-mailomidi na naslovnicuidi na naslovnicu 1/4