SLOBODNA DALMACIJA [naslovnica]

[ novosti ]
[ teme dana ]
[ ekonomija ]
[ turizam ]
[ sport ]
[ kultura ]
[ kronika92 ]
[ zivot ]
[ split ]
[ zadar ]
[ dubrovnik ]
[ sibenik ]
[ bih ]
[ dalmacija ]
[ tribina ]
[ prilozi ]
[ vodic ]
[ podlistak ]
[ kolumne ]
( osmrtnice )
( zadnje vijesti )
[ impresum ]
   
[ mali oglasi ]
[ kontakt ]
[ linkovi ]
[ arhiv ]
[ prometni vodic ]
       

 

PRILOZI

PETAK 7. rujna 2001.



   

POD POVEĆALOM

KAKVA JE SIGURNOST PLOVIDBE
NA JADRANSKOM MORU

I SVJETIONICI NA DALJINSKO UPRAVLJANJE

Modernizacijom i automatizacijom znatno su smanjeni troškovi održavanja objekata pomorske signalizacije - obalnih svjetala, svjetlećih plutača - uz istodobno povećanje razine sigurnosti plovidbe. U tijeku je realizacija prve faze sustava daljinskog nadzora nad 47 od ukupno 100 najvažnijih objekata pomorske signalizacije

Piše: Vladimir CAKTAŠ


O sigurnosti plovidbe u Jadranskom moru, uređenjem i održavanjem pomorskih plovnih putova i bdijenjem u okviru organizirane radioslužbe u obalnim radiopostajama u Splitu, Rijeci i Dubrovniku, brine splitski PLOVPUT, trgovačko društvo u potpunom vlasništvu hrvatske države. Temeljna djelatnost, kojoj je svrha zaštita ljudskih života i imovine na moru, odvija se preko plovnih područja Pula, Rijeka, Zadar, Šibenik, Split i Dubrovnik.
U suradnji s lučkim kapetanijama i Upravom za pomorstvo

[ stranica priloga ]

more@slobodnadalmacija.hr

   
   

Raj za turiste

Automatizacijom rada pomorskih svjetionika, poseban problem predstavlja održavanje onih vrijednih, povijesnih svjetioničarskih zgrada, koje su ostale bez svjetioničarskih posada. Projektom Kamena svjetla, odnosno komercijalizacijom stanova u svjetioničarskim zgradama u turističke svrhe, PLOVPUT nastoji osigurati potrebna sredstva za sanaciju zgrada, kako bi se spriječilo njihovo daljnje propadanje. Pri uređenju svjetioničarskih zgrada iskorištena je mogućnost da se tako uređeni interijeri, bez strukturalnih promjena, iskoriste u turističke svrhe i na taj način ponudi nova dimenzija u sveukupnoj ponudi hrvatskoga turizma. Tijekom 2000. godine uređeno je za turističku namjenu prvih 11 svjetioničarskih zgrada — s 19 apartmana i 80-ak kreveta.

Ministarstva pomorstva, prometa i veza, PLOVPUT u svojim godišnjim programima planira i realizira izgradnju određenog broja novih, najprioritetnijih objekata pomorske signalizacije na pomorskim plovnim putovima.
Dipl. ing. Darko Meštrović, rukovoditelj Ureda direktora, a među ostalim, zadužen i za koordinaciju između organizacijskih jedinica PLOVPUTA ističe da se u teritorijalnom moru i unutarnjim vodama Republike Hrvatske nalazi 619 objekata pomorske signalizacije od općeg značenja za sigurnost plovidbe, koje održava PLOVPUT. Istodobno, PLOVPUT održava i 307 objekata pomorske signalizacije lokalne važnosti u vlasništvu trećih osoba.

PLIN USTUPA MJESTO SUNCU

- U 619 objekata pomorske signalizacije ubraja se i 15 pomorskih svjetionika s posadom i 21 svjetionik bez posade, te velik broj ostalih objekata: svjetala, svjetlećih oznaka, svjetlećih plutača, signalnih oznaka, signalnih plutača i signalnih postaja. Posljednjih godina intenzivno radimo na povećanju pouzdanosti funkcioniranja objekata pomorske signalizacije, uz stalno smanjivanje troškova njihova održavanja, ulaganjem u modernizaciju objekata i opreme — rekao nam je dipl. ing. Meštrović.
U sklopu modernizacije objekata pomorske signalizacije konstantno se provodi zamjena plinske rasvjetne opreme solarnom. Modernizacijom je već obuhvaćeno više od 70 posto od ukupno 4390 objekata pomorske signalizacije s plinskom opremom (obalna svjetla, svjetleće plutače). Zamjenom plinske rasvjetne opreme ugradnjom solarnih uređaja godišnje se modernizira 50 objekata pomorske signalizacije. Osim smanjenja troškova održavanja, uz istodobno unificiranje opreme, svrha je modernizacije i smanjenje zaliha opreme na skladištu i eliminiranje manipuliranja teškim bocama s plinom na opskrbnim brodovima. Ove bi godine trebao biti završen i proces automatizacije pomorskih svjetionika s posadom.

AUTOMATIZACIJA
NA 7 SVJETIONIKA

Tako se, umjesto dosadašnjeg ručnog navijanja mehanizma okretnih strojeva, na tim svjetionicima, ugrađuju elektromotori za pogon tih mehanizama. Već je završena automatizacija na četiri svjetionika s ljudskom posadom - Blitvenica, Sv. Ivan na pučini, Tajerske sestrice i Sušac. U ovoj se godini planira automatizirati i tri preostala svjetionika s posadom - Palagruža, Struga (otok Lastovo) i Sv. Andrija kod Dubrovnika.
Potpunom automatizacijom svjetionika s ljudskom posadom, kao najvažnijih objekata pomorske signalizacije, racionaliziraju se troškovi održavanja i podiže razina sigurnosti plovidbe. Time prestaje potreba za organiziranjem svjetioničarske službe na dosadašnji način, smanjenjem broja svjetioničara u smjeni. Međutim, s obzirom na to da je čovjek i dalje presudan u pravodobnoj dojavi o gašenju svjetala na svjetionicima i obližnjim objektima pomorske signalizacije, a uvažavajući pomorsku tradiciju Hrvatske, PLOVPUT namjerava na pojedinim svjetionicima i dalje zadržati svjetioničare domare. Oni će, osim poslova svjetioničara domara, obavljati meteorološka i druga motrenja i o tome javljati nadležnim institucijama.
Postupnom automatizacijom i modernizacijom objekata pomorske signalizacije stvaraju se pretpostavke i za realizaciju sustava daljinskog nadzora nad tim objektima.

DALJINSKI NADZOR

U tijeku je realizacija prve faze sustava daljinskog nadzora nad 47 od ukupno 100 najvažnijih objekata pomorske signalizacije, za sigurnost plovidbed na moru. Glavna je funkcija toga nadzorno-alarmnog sustava permanentni uvid u stanje i ispravnost svjetala i pravodobna dojava o eventualnom pogašenju svjetla na objektu pomorske signalizacije. Te dojave prima Dojavni centar obalne radiopostaje Split-Radio, tijekom organiziranog 24-satnog dežurstva.
U sustavu sigurnosti plovidbe u Jadranskom moru posebno mjesto imaju obalne radiopostaje u Rijeci, Splitu i Dubrovniku, koje permanentno bdiju nad zaštitom ljudskih života i imovine na moru na VHf kanalu 16. Obalna radiopostaja Split, povrh toga, bdije i na VHf DSC kanalu 70 (sustav za automatsko pozivanje u slučaju pogibelji na moru).

VAŽNA ULOGA RADIOPOSTAJA

Radiopostaje imaju važnu ulogu u posredovanju kod akcija traganja i spašavanja na moru, kojima koordinira Pomorski centar za traganje i spašavanje u Rijeci (MRCC), u suradnji s podcentrima, lučkim kapetanijama na Jadranu. Radioslužba za sigurnost plovidbe obuhvaća i sve preventivne informacije u vezi sa sigurnošću ljudi i brodova u pomorskom prometu. To se odnosi na emisije vremenskih izvještaja i navigacijskih upozorenja, koje se emitiraju putem VHf sustava iz obalnih radiopostaja na sjevernom, srednjem i južnom Jadranu. Split-Radio, vremenska izvješća i upozorenja, kao i važna navigacijska upozorenja emitira i putem NAVTEX sustava.
-NAVTEX sustav se koristi za jednosmjernu komunikaciju na relaciji obalna radiopostaja - brod. Za sve povratne informacije s broda koristi se u prvom redu VHf kanal 16 za sigurnost plovidbe. Osim NAVTEX-a, obalna radiopostaja Split - Radio posjeduje i VHf DSC sustav, koji je isto tako integralni dio GMDSS opreme. Taj sustav služi za obavljanje permanentne službe bdijenja, odnosno odašiljanja i primanja poruka u vezi sa sigurnošću i pogibelji na moru — naglašava Meštrović.
Obalne radiopostaje posreduju i pri primanju medicinskih savjeta i pomoći ljudima na moru (komercijalna radioslužba obavlja se putem VHf-a). Da bi što kvalitetnije obavljale poslove u vezi sa sigurnošću plovidbe, obalne radiopostaje permanentno surađuju s lučkim kapetanijama, pomorskom policijom, Hidrografskim institutom i Pomorskim meteorološkim centrom u Splitu.


TESTIRALI SMO FIRST 47.7
PROBUĐENI DUH STARE DAME

Na njemu se niti jedan dio pretjerano ne ističe, no sam pogled izvana otkriva nam moć broda. Kokpit ima dovoljno mjesta da četvorica mogu slobodno manevrirati, tikova paluba je prostrana, a potpalublje nikoga ne može ostaviti ravnodušnim - osim dvije prostrane krmene kabine, u provi se nalazi još jedna, također dvokrevetna sa zasebnim WC-om. Ono što fascinira je visina u salonu - 2,10 m. Kad smo digli jedra i zajedrili, sjetili smo se najtrofejnijeg Mornareva drvenog regatnog krstaša Podgorke

Piše: Damir VIŠIĆ


Već pogled izvana otkriva moć ovoga broda. Onako vezan krmom, dimenzijama i prepoznatljivim linijama projektanta Brucea Farra, ostavlja dojam kompaktne cjeline na kojoj se niti jedan dio pretjerano ne ističe.
S krme u brod se ulazi preko pomične platforme, koja se spušta i podiže preko prijenosa u lijevom krmenom spremištu. Projektant je predvidio sve. Otpuštanjem prijenosa aktivira se poluga koja je izgura kako bi se sama mogla spustiti, odnosno pri podizanju amortizira udarac u krmeno zrcalo.
Tek kada sam prešao u kokpit, shvatio sam da sam prošao pored timuna promjera 160 centimetara i preko klizača širine cijelog kokpita, a da mi uopće nisu zasmetali. Kokpit, iako mu je prostor za kormilara odijeljen, ima još dovoljno mjesta da četvorica mogu slobodno manevrirati i da međusobno jedan drugome ne smetaju. Zadivljuje ergonomija gdje je, bez obzira na ovoliko velik kokpit, sve pri ruci.
Vinčevi i štoperi podigača, vangova i škote jedra ravnomjerno su raspoređeni i nalaze se na kabini s obje strane ulaza, s tim da ovaj lijevi ima i električni pogon. Prekidač vinča je na rubu kabine, neposredno ispod vinča, i pritiskom na njega vinč se vrti. To malo i potraje, jer je sve na ovom brodu veliko ili dugo, pa imate osjećaj da ste nekome “sjeli” na zvono ulaznih vrata jer ostatak posla vinč obavlja sam.

PO PALUBI BEZ ZAPINJANJA

Tikova paluba je prostrana, a kompletna palubna oprema smještena je uz rub kabine ili razmu, tako da nigdje ne možete zapeti. Na samoj provi ispod poklopca nalazi se napokon dovoljno duboko spremište sidrenoga lanca i sidreni vinč snage 1200W. Dalje prema krmi nalazi se portela dubokog pramčanog spremišta u koji se spušta ugrađenim inox stepenicama. Toliko je velik da u njega može stati sva dodatna oprema, uključujući gumenjak, izlazni siz i sve dodatno jedrilje.
Ulaskom u potpalublje odmah se zamjećuju zaobljene, elipsaste linije dizajnerskog studija Pinfarine. U prednjem desnom dijelu nalazi se elipsasti stol, a sve linije salona, uključujući i ulazna vrata u krmene kabine i centralni WC, prate istu liniju te daju salonu nevjerojatnu prostranost. Odlična dnevna osvijetljenost, s nebrojeno fineštrini i bočnim svjetlosnim otvorima, samo povećavaju taj dojam. Kontrast drvenarije boje trešnjina drva i svijetli tonovi tapeciranih dijelova, kontra štampe, nikoga ne mogu ostaviti ravnodušnim.
Osim dvije prostrane krmene dvokrevetne (2,00 x 1,50 m) kabine, u provi se nalazi još jedna, također dvokrevetna i prostrana, sa zasebnim WC-om. Moguće je naručiti brod i s dvije kabine u provi. Ali, ono što fascinira u ovom brodu je visina u salonu - 2,10 m.
Komandna ploča nalazi se uz navigacijski stol u lijevoj strani salona, s velikom mogućnošću kombiniranja jako dobro raspoređene noćne rasvjete.

ODLIČNO IZOLIRANI MOTOR

Isplovljavajući, testirali smo vožnju motorom. Na ovaj brod ugrađen je Yanmar od 75 KS i pri punom gasu, na 3400 okretaja, vozio je brzinom od 9,2 čvora. Smanjujući gas na ekonomičnih 2400 okretaja, brzina je pala na 8,2 čvora. Manevarska svojstva su odlična, bez obzira na svoju veličinu reagira trenutno, kako vožnom naprijed, tako i pri pristajanju krmom.
Motor je odlično izoliran, tako da se u kokpitu moglo normalno razgovarati, a vibracija nije bilo nikakvih. Digli smo jedra, zajedrili oštro u vjetar i desilo se “ono”. Probudio se duh Stare dame. Sudionici regata krstaša od prije dvadesetak i više godina sjetit će se Stare dame. Tako smo od milja nazivali čuveni, veliki, drveni, još uvijek sigurno najtrofejniji Mornarev regatni krstaš Podgorka. Ovako bi se ona lagano nagnula i potegnula naprijed ne mareći za valove koji joj se lome pred provom. Zauzela bi svoj kut i vozila svojim kursom kao po šinama.
Dakle, naš First 47.7 pri vjetru brzine petnaest čvorova oštro u vjetar pod kutem između 40 i 45 stupnjeva, krenuo je brzinom između 8,4 i 8,6 čvorova.
Lagano opadajući za pet do deset stupnjeva, brzina se već povećala na 9 čvorova, a da na timunu nije bilo nikakvog otpora. Nekoliko letanja potvrdilo je pretpostavku o prostranosti kokpita, ali samo zatezanje genove malo bi potrajalo jer su vinčevi nešto manjeg promjera, više za cruising varijante. Ovo zapravo i jest cruising varijanta, ali postignute brzine dižu adrenalin i traže regatni stav.

DOBRO TRIMOVAN BROD

Daljnjim pojavanjem na 60 do 100 stupnjeva u odnosu na smjer vjetra, sada brzine 18 čvorova, brzina broda je rasla sa 9,3 do 10 čvorova. Vjetar je počeo padati, pa smo zavozili u krmu i digli spinaker. Bez obzira na to što je sada brzina vjetra pala između 13 i 15 čvorova, brod je u čistu krmu vozio konstantnih 10 čvorova, ne praveći iza sebe krmeni val. Tipični Bruce Farr. Treba napomenuti da za cijelo vrijeme vožnje otpora na timunu nije bilo, jako dobro trimovan brod.
Odličan brod za krstarenje, ali vrlo konkurentan i na regatama. Posebice ako se pri kupnji opredijelite za neke manje preinake jarbola i jedrilja i uzmete regatnu verziju.
Tražiti nedostatke ovom brodu nezahvalan je posao. Ali ipak, par sitnica smo zamijetili. Prilikom skidanja jedra viši klizači su teže dostupni. To je stoga što je lantina visoko, a kako je jedro veliko, i tih klizača se nakupi. Trebala bi dodatna stepenica ili ograda oko jarbola.
Pristup santinama je nešto kompliciraniji. Ona najdublja nalazi se točno ispod središnje klupice, pa radi povremene provjere nije dobro puniti taj prostor.
Sve u svemu, stječe se dojam da je odnos cijene i onoga što se za nju dobije pravilno izbalansiran. Osnovna cijena cruising verzije s tri kabine i Yanmar motorom snage 75 KS je nešto više od 205.000 eura.

OSOBNA KARTA

dužina trupa................................ 14,50 m
vodena linija................................ 12,60 m
širina (max.)...................................4,50 m
gaz.......................................2,30 / 2,80 m
balast............................................3800 kg
jarbol.....................................17,25 / 18,05
površina jedara.......................120 / 142 m2
glavno jedro........................ 58,5 / 68,5 m2
genova...................................61,5 / 73,5 m2
spinaker..................................146 / 153 m2
kabine...............................................2/3/4
ležajevi.....................................4/5/6/7/8/9
motor Yanmar......................55KW(75KS)
tank goriva................................cca. 240 l
tank vode...................................cca. 620 l
dizajn...................Bruce Farr & Associates
proizvodač............BENETEAU

   

PREGLED PONUDE NAUTIČKIH LUČICA NA HRVATSKOM JADRANU
VODIČ KROZ MARINE

Na hrvatskom Jadranu postoji i djeluje ni manje ni više nego 37 marina, a da bi našim čitateljima nautičarima ili onima koji to tek namjeravaju postati omogućili uvid u to što svaka od tih "luka spasa" nudi, dajemo detaljan pregled svih domaćih marina s podrobnim podacima o svakoj od njih

Priredio: Ilir KRASNIĆ


ACI MARINA CRES
(Jadranska obala bb, 51557 Cres)
Marina radi tijekom cijele godine, a nalazi se u Kvarnerskom zaljevu, na zapadnoj obali otoka Cresa. Smještena je u duboko zaštićenom zaljevu, u najjužnijem dijelu luke. Ima 450 "morskih" i 120 suhih vezova, a svi oni imaju priključak na struju i vodu. Nautičarima su na raspolaganju recepcija, mjenjačnica, restoran, WC i tuševi, trgovina mješovitom i nautičkom opremom, radionica, dizalica od 10 tona, lift od 30 tona, charter, apartmani i crpka. (Tel.: 385 51 571 6)
ACI MARINA DUBROVNIKMarina Frapa u Rogoznici
(Mokošica, 20236 Dubrovnik)
U blizini Komolca i nekoliko milja od ulaza u luku Gruž smjestila se ova marina, koja je otvorena tijekom cijele godine. Ima 450 vezova i 110 suhih vezova, a svi imaju priključak na struju i vodu. Osim recepcije, mjenjačnice, zahoda, tuševa, trgovine, radionice, lifta od 60 tona, benzinske crpke i velikog diskonta u blizini, nautičari se mogu zabaviti i na teniskim terenima ili u bazenu. (Tel.: 385 20 455 020)
ACI MARINA JEZERA
(22242 Jezera)
Ova marina nalazi se na na južnoj strani zaljeva jezera, ima pet molova i iznimno je zaštićena dobrim lukobranom s istoka. Valja napomenuti kako marina ima 200 vezova i 35 suhih vezova i, što je važno, svi imaju priključak na struju i vodu. Gostima od broda i mora na usluzi su recepcija, mjenjačnica, radionica, 10-tonska dizalica (kran), benzinska crpka, charter, škola jedrenja i veliko parkiralište. (Tel.: 385 22 439 315)
ACI MARINA KORČULA
(Ulica 37, 20260 Korčula)
Na istočnom dijelu grada, uz autobusni kolodvor, smjestila se marina koja je zaštićena lukobranom sa sjeverne strane. Svi vezovi (135 + 15 suhih) imaju priključak na struju i vodu. Marina ima nekoliko hotelskih soba i apartmana, a uz tu pogodnost gostima se tijekom cijele godine na usluzi nalazi mjenjačnica, restoran, praonica rublja, zahodi, tuševi, prodavaonica mješovitom robom, radionica, 10-tonska dizalica, parkiralište... Benzinska crpka se nalazi samo 500 metara od marine, a granični prijelaz radi tijekom cijele godine. (Tel.: 385 21 711 661)
ACI MARINA MILNA
(21405 Milna)
Sa 190 vezova i 15 suhih vezova ova marina je smještena na jugoistočnom dijelu zaljeva. Morskim vukovima se uz recepciju na usluzi nalazi i standardna mjenjačnica, restoran, sanitarni čvorovi, radionica s 10-tonskom dizalicom, benzinska crpka, razne prodavaonice, a u blizini je smješteno i specijalizirano brodogradilište u kojem se popravljaju drveni brodovi. Marina radi tijekom cijele godine. (Tel.: 385 21 636 30)
ACI MARINA OPATIJA
(Pob 60, 51414 Ičići)
U turističkoj meki Kvarnera ova marina smjestila se između Opatije i Ičića. Ima 300 "morskih" i 30 suhih vezova i svi su priključeni na struju i vodu. Benzinska crpka udaljena je 2 Nm, u Opatiji, a sama marina, koja radi tijekom cijele godine, ima sve prateće sadržaje: recepciju, mjenjačnicu, restoran, praonicu rublja, tuševe, WC, trgovinu mješovitom robom i nautičkom opremom. Uz radionicu nalazi se i 15-tonska dizalica te parkiralište. (Tel.: 385 51 271 740)
ACI MARINA PALMIŽANA
(21450 Hvar)
U prelijepoj vali otoka Sv. Klementa smjestila se ova ljepotica Jadrana, koja ima 160 vezova s priključcima na struju i vodu. Marina je otvorena tijekom sezone (3-10 mjeseci), a uz recepciju, mjenjačnicu, prodavaonicu mješovitom robom i sanitarni čvor ima i praonicu rublja, te lijepi restoran. Pozor nautičarima — benzinska crpka se nalazi u Hvaru u Križnoj luci, udaljenoj oko 2,5 Nm. (Tel.: 385 21 741 603)
ACI MARINA PIŠKERA
(22242 Jezera)
Marina koja je otvorena tijekom sezone (3-10 mjeseci) smještena je između otoka Piškere i uvale Panitula. Ima 150 vezova koji imaju priključak na struju i vodu, no problem je što je opskrba vodom ograničena. Osim recepcije i mjenjačnice, marina ima restoran i trgovinu mješovite robe. Valja napomenuti da je najbliža benzinska stanica na Dugom otoku (Zaglav), a udaljena je nemalih 12 Nm. (Tel.: 385 99 470 009)
ACI-jeva marina - Rijeka DubrovačkaACI MARINA POMER
(Riva 1, 52000 Pomer)
Smještena je južno od naselja Pomera, ima 220 vezova i 30 suhih vezova s priključkom na struju i vodu. Nautičari u ovoj marini mogu naći, uz recepciju, mjenjačnicu, restoran, zahod i tuševe, trgovine mješovitom i nautičkom opremom, te radionicu, 10-tonsku tizalicu i parkiralište. (Tel.: 385 52 219 142)
ACI MARINA PULA
(Riva 1, 52000 Pula)
Marina radi tijekom cijele godine. Kupnju svakodnevnih potrepština nautičari mogu obaviti u gradu, a benzinska crpka je u blizini marine koja je smještena na sjeveroistočnom dijelu luke. Od sadržaja, marina ima 200 vezova i 80 suhih vezova, a svi imaju priključke na struju i vodu. Recepcija, mjenjačnica, tuševi, zahodi, parkiralište, radionica i desettonska dizalica dio su ponude koja može zadovoljiti i probirljivije ljubimce mora. (Tel.: 385 52 219 142)
ACI MARINA RAB
(51280 Rab)
Odmah iza lukobrana u rapskoj luci smještena je marina, koja radi 3 do 10 mjeseci tijekom sezone. Marina ima 140 vezova s priključcima za struju i vodu. Od ostalih sadržaja tu su recepcija, mjenjačnica, restoran, zahod, tuševi, prodavaonica mješovitom robom, radionica, parkiralište te benzinska crpka na kojoj se nude sve vrste goriva. (Tel.: 385 51 724 023)
ACI MARINA ROVINJ
(52219 Rovinj)
Sa 380 vezova i 40 suhih vezova, marina je smještena u jugoistočnom dijelu Rovinjske luke koja je puna pratećih sadržaja tako da nautičari mogu biti više nego zadovoljni svime što im se pruža dok su tu na vezu. Uz recepciju u marini, koja radi svih 365 dana u godini, nalazi se i mjenjačnica, restoran, zahod, tuševi, 10-tonska dizalica (kran), parkiralište, trgovine namirnicama i nautičkom opremom. Benzinska crpka je u sjevernom dijelu luke, udaljena oko pola kilometra od marine. (Tel.: 385 52 813 133)
ACI MARINA ŠIMUNI
(53293 Kolan)
Nautičari, pozor: ova marina, koja je smještena u zapadnom dijelu zaljeva, a radi cijele godine, nema benzinske stanice! Najbliža je u Novalji i udaljena je 7 Nm. Inače, marina ima 175 vezova i 30 suhih vezova s priključcima na struju i vodu. Nautičarima su na raspolaganju recepcija, mjenjačnica, restoran, WC i tuševi, trgovina mješovitom robom, radionica i 15-tonska dizalica s navozom. (Tel.: 385 23 698 020)
ACI MARINA SKRADIN
(22222 Skradin)
U prekrasnom zaljevu u blizini Nacionalnog parka Krka smjestila se ova marina, koja ima 200 vezova s priključkom na struju i vodu. Napominjemo da je benzinska crpka u Šibeniku — udaljena 8 nautičkih milja. Svima koji se s plovilom nađu u ovom biseru prirode, u marini su na usluzi 365 dana u godini recepcija, mjenjačnica, restoran, WC i tuševi te parkiralište. (Tel.: 385 22 771 365)
ACI MARINA SPLIT
(21000 Split)
Zaštićena dugim lukobranom, marina je smještena nasuprot gradske luke na jugozapadnom dijelu grada, podno padina Marjana, u elitnom dijelu Splita. Otvorena je tijekom cijele godine, a svi vezovi — 360 "morskih" i 120 suhih — imaju priključak na struju i vodu. Uz recepciju i mjenjačnicu, restoran, WC i tuševe, trgovinu mješovitom robom i nautičkom opremom, te radionicom, 10-tonskom dizalicom, navozom i parkiralištem, marina ima i benzinsku crpku. (Tel.: 385 21 355 310)
ACI MARINA SUPETARSKA DRAGA
(51280 Rab)
Marina radi tijekom cijele godine, a nalazi se u dnu tihog zaljeva. Ima 270 vezova i 50 suhih vezova, a svi imaju priključak na struju i vodu.
Benzinska stanica je u Rabu, udaljena 11 Nm. Marina ima 10-tonsku dizalicu, navoz, recepciju, restoran, zahod i tuševe, te trgovinu i parkiralište. (Tel.: 385 51 776 268)
ACI MARINA TRIBUNJ
(22212 Tribunj)
Zaštićena s dva lukobrana, marina je smještena istočno od mjesta Tribunja. Ima 350 vezova i 50 suhih vezova, a svi oni imaju priključak na struju i vodu. Osim recepcije, mjenjačnice, zahoda i tuševa, praonice rublja, radionice, marina ima lift od 40 tona i parkiralište. Benzinska crpka je u Vodicima, a udaljena je 1,5 Nm. (Tel.: 385 22 439 315)
ACI MARINA TROGIRMarina Žut na Kornatima
(21220 Trogir)
Na sjevernoj strani Čiova nalazi se trogirska marina sa svojih 180 vezova i 60 suhih vezova — svi imaju priključak na struju i vodu. Marina radi non-stop, cijele godine, a nautičarima se na usluzi nalaze recepcija, mjenjačnica, restoran, te što je novo, potpuno obnovljeni WC i tuševi. Uz trgovinu mješovitom robom, radionicu, 10-tonsku dizalicu i parkiralište na zapadnom dijelu marine nalazi se benzinska stanica. (Tel.: 385 21 544)
ACI MARINA UMAG
(52470 Umag)
Sa 518 "morskih" i 120 suhih vezova, koji imaju priključak na struju i vodu, marina je našla svoje mjesto na sjevernom dijelu umaške luke. Nautičarima su tijekom cijele godine na raspolaganju recepcija, mjenjačnica, restoran, WC i tuševi, praonica rublja, trgovina mješovitom robom, radionica, lift od 50 tona, te parkiralište i benzinska crpka koja je udaljena 200 metara. (Tel.: 385 52 741 066)
ACI MARINA VODICE
(22211 Vodice)
Zaštićena s dva lukobrana, marina je smještena na sjeveroistočnom dijelu luke. S priključkom na struju i vodu marina ima 415 vezova i 90 suhih vezova, te recepciju, mjenjačnicu, restoran, zahod i tuševe, praonicu rublja, radionicu, 10-tonsku dizalicu i lift od 40 tona, te navoz, parkiralište, charter i benzinsku crpku koja je blizu. Marina radi tijekom cijele godine. (Tel.: 385 22443 086)
ACI MARINA VRBOSKA
(21463 Vrboska)
Marina ima 85 vezova i 30 suhih vezova s priključkom za struju i vodu. Radi cijele godine, a, što je pogodno za nautičare, smještena je u skrivenoj uvali na sjevernoj obali otoka Hvara. Osim recepcije i mjenjačnice ima WC i tuševe, radionicu, 5-tonsku dizalicu, te parkiralište i benzinsku crpku. (Tel.: 385 21 774 018)
ACI MARINA ŽUT
(22242 Jezera)
Na kraju prostranog Žutskog zaljeva smještena je marina koja ima 120 vezova s priključkom na struju i vodu. Napomena: opskrba vodom je ograničena! Marina je otvorena tijekom sezone (3-10 mjeseci), a osim recepcije i mjenjačnice ima restoran, telefon, WC i tuševe, trgovinu mješovitom robom. Najbliža benzinska crpka je u Zaglavu na Dugom otoku, udaljena 8 Nm. (Tel.: 385 99 470 028)
CRVAR PORAT
(52440 Poreč)
Marina radi tijekom cijele godine, a izgrađena je u sklopu apartmanskog naselja. Ima 450 vezova i 50 suhih vezova s priključkom za struju i vodu. Nautičarima su na raspolaganju restoran, trgovina, nautički dućan, parkiralište, 12-tonska dizalica, navoz od pet tona. Benzinska crpka se nalazi u Poreču. (Tel.: 385 52 436 661)
LAGUNA NOVIGRAD
(Mandrač bb, 52466 Novigrad)
Smještena u samom središtu Novigrada, marina je otvorena tijekom cijele godine. Ima 86 "morskih" vezova i 30 suhih vezova, a svi imaju priključak na struju i vodu. Gostima na usluzi stoji restoran, trgovina, nautička trgovina, parkiralište, radionica, 10-tonska dizalica i benzinska stanica. (Tel.: 385 52 757 077)
MARINA ADMIRAL
(Hotel Admiral, 51410 Opatija)
Marina se nalazi ispred hotela Admiral, a ima 160 vezova i 40 suhih vezova s priključkom na struju i vodu. Radi tijekom cijele godine, a uz restoran u blizini marine u samom nautičkom privezištu se nalazi trgovina, radionica, dizalica od pet tona, parkiralište u sklopu hotelske garaže. Crpka je u Opatiji. (Tel.: 385 51 271 389)
MARINA FRAPA
(Rogoznica)
Smještena u zapadnom dijelu dubokog zaljeva, marina je vrlo dobro uočljiva. Ima 300 vezova i 100 suhih vezova, a svi imaju priključak na struju i vodu. U marini se nalazi restoran, trgovina, radionica i lift od 50 tona. Benzinske crpke nema. (Tel.: 385 22 559 900)
MARINA PARENTIUM
(Trg slobode 3, 52440 Poreč)
Marina radi tijekom cijele godine, a smještena je u uvali Mulandrija koja je okružena hotelskim naseljem. Ima 200 vezova i 50 suhih vezova. Svi vezovi imaju priključak na struju i vodu. U marini radi restoran i trgovina, a na usluzi nautičarima su i dvije dizalice (10 i 15 t). Marina ima i parkiralište, a benzinska crpka se nalazi u Poreču. (Tel.: 385 52 452 212)
MARINA POREČ
(52440 POREČ)
Smještena u samom središtu Poreča, marina ima 100 vezova s priključkom na vodu i struju. Radi cijele godine, a u njoj se nalazi restoran, trgovina, parkiralište, benzinska crpka, navoz i dizalica od 5 tona. (Tel.: 385 52 451 913)
MARINA PUNAT
(Puntica 7, 51521 Punat)
Sa 1100 vezova (800 "morskih" i 300 suhih — svi imaju priključak na struju i vodu) ova marina, koja radi sve dane u godini, smještena je duboko u odlično zaštićenom zaljevu. Uz recepciju, mjenjačnicu, radionicu, trgovinu namirnicama i nautičkom opremom, dizalicu od 5 i 10 tona, navoz, lift, nautičari mogu koristiti i apartmane. Najbliža benzinska crpka je u Krku, udaljena od marine jednu i pol milju. (Tel.: 385 51 654 111)
MARINA MALI LOŠINJ
(Privlaka bb, 51550 Mali Lošinj)
Marina radi tijekom cijele godine, a smještena je na Privlaci uz samo brodogradilište. Ima 130 vezova i 120 suhih vezova — svi su priključeni na struju i vodu. Restoran, trgovina, nautička trgovina, parkiralište, tehnički servis, dizalica (3 t), navoz 30 tona su pri ruci nautičarima, osim benzinske stanice koja je smještena 0,5 Nm od marine. (Tel.: 385 51 231 626)
TANKERKOMERC MARINA ZADAR
(Obala kneza Trpimira 2, 23000 Zadar)
Odlično zaštićena i smještena u samom gradu, marina, koja radi svih 365 dana u godini, ima 300 vezova i 200 suhih vezova, dakako s priključkom na struju i vodu. Osim restorana, trgovine, dućana s nautičkim potrepštinama, marina ima i tehnički servis, dizalicu od 7 tona, navoz (15 t), parkiralište i benzinsku postaju. (Tel.: 385 23 334 222)
MARINA VELI IŽ TANKERKOMERC
(23284 Veli Iž)
Marina ima 50 vezova i 200 suhih vezova (svi imaju priključak na struju i vodu). Smještena je u Velom Ižu, radi cijelu godinu, a od ugostiteljsko-uslužnih sadržaja postoji restoran, trgovina, tehnički servis, navoz od 50 tona. Najbliža benzinska stanica udaljena je 7 Nm. (Tel.: 385 23 334 222)
MARINA VERUDA-TEHNOMONT
(Pješčana uvala bb, 52000 Pula)
Marina se nalazi u dobro zaštićenoj prirodnoj uvali, a ima 630 vezova i 150 suhih vezova s priključcima za struju i vodu. Marina radi tijekom cijele godine, a nautičari u njoj mogu koristiti restoran, trgovinu, radionicu, benzinsku crpku, dizalicu od 10 i 40 tona, te parkiralište. (Tel.: 385 52 33 276)
MARINA KREMIK
(22202 Primošten)
I u ovoj marini ljudi i brodovi naći će sigurnost, jer je smještena u dobro zaštićenom zaljevu. Marina radi 365 dana u godini, ima 260 vezova i 150 suhih vezova s priključkom na struju i vodu. U ovoj nautičkoj oazi nalazi se i restoran, trgovina, parkiralište, tehnički servis, dizalica od 10 tona, navoz 30 t i benzinska pumpa. (Tel.: 385 22 570 068)
SAS MARINA ZADAR
(Ante Bantine bb, 23000 Zadar)
Radi tijekom cijele godine, a smještena je između Bibinja i Sukošana. Ima čak 1200 vezova i 400 suhih vezova s priključkom na struju i vodu. U marini se nalazi trgovina, nautička trgovina, tehnički servis, dizalica 30 t i 65 t, benzinska stanica, parkiralište, a uvijek se nešto može prezalogajiti i u restoranu koji se nalazi nedaleko od ove velike marine. (Tel.: 385 23 393 731)
MARINA HRAMINA
(Put Gradine bb, 22243 Murter)
Marina je smještena u mjestu Murteru, nedaleko od Kornata. Radi tijekom cijele godine, a ima 500 vezova i 250 suhih vezova, svi su priključeni na struju i vodu. Nautičari mogu koristiti trgovinu u Murteru, a u marini nautičku trgovinu, tehnički servis, dizalicu od 15 tona, lift — 50 tona. Benzinska stanica nalazi se u Murteru. (Tel.: 385 52 741 066)
MARINA KORNATI
(Šetalište kneza Branimira 1, 23210 Biograd)
Marina je smještena u Biogradu, u blizini jednog od najljepših arhipelaga na svijetu — kornatskog. Ima 500 vezova i 200 suhih vezova. Svi imaju priključak na struju i vodu. U marini nautičari mogu koristiti i apartmane s pristupom Internetu, te trgovinu, nautičku trgovinu, restoran tehnički servis, novi lift 70 tona, kran 10 t i benzinsku crpku. Radi tijekom cijele godine. (Tel.: 385 23 383 800)

Voditelj informatike: Goran Bašić
Internet podrška:
NETmedia d.o.o.
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999.
Posljednja nadopuna: 2001.09.06.
Stranice prilagođene za INTERNET EXPLORER 4 (800x600pix, 24bit)

[ idi na vrh stranice ]
[ idi na sljedecu stranicu ]