SLOBODNA DALMACIJA [naslovnica]

[ novosti ]
[ teme dana ]
[ ekonomija ]
[ turizam ]
[ kultura ]
[ kronika92 ]
[ zivot ]
[ split ]
[ zadar ]
[ dubrovnik ]
[ sibenik ]
[ bih ]
[ dalmacija ]
[ tribina ]
[ prilozi ]
[ vodic ]
[ podlistak ]
[ kolumne ]
( osmrtnice )
( zadnje vijesti )
[ impresum ]
   
[ mali oglasi ]
[ kontakt ]
[ linkovi ]
[ arhiv ]
[ prometni vodic ]
       

 

ZIVOT

PONEDJELJAK 27. kolovoza 2001.



MEGASPEKTAKL U PULSKOJ ARENI
Oliverov koncert karijere!

Oliver je spektakularnim koncertom u prepunoj pulskoj Areni drsko negirao stihove iz jedne od svojih standardnih uspješnica – "Malinkonije". Naime, ne samo da nije "izgubio mladost i dušu i tilo" već je, upravo na pragu novog milenija, snimio jedan od svojih najboljih albuma, a novo tisućljeće – u koje je krenuo s publikom uhvaćenom na "ješku od jubavi" - obilježio i najboljim koncertom u karijeri

   
Piše: Zlatko GALL

Snimio: Miljenko KLEPAC


Šta još mo’š napisat o Oliveru. Čovik je legenda i to ti je to!" glasio je kratki komentar mojega dobrog poznanika koji se – eto – nije mogao načuditi što bih to sad iznova trebao pisati o pjevaču koji je desetljećima ne samo, kako bi kazao Arsen Dedić, "javna glazbena površina", već i metaforički "kozmički Dalmatinac". Ova potonja sintagma, koju je još tamo u sedamdesetima skovao Dražen Vrdoljak, možda se od puste uporabe čini ofucanom, no, k vragu, i danas jednako uspješno daje okvir Dragojevićeva neponovljivog izvođačkog iskaza.
Ambijent za pamćenje - Oliver u AreniMože li se doista još išta napisati o pjevaču kojemu od svih dijagnoza najbolje pristaje ona odavno udijeljena Franku Sinatri: The Voice? Može!
Naime, na isteku ljeta u kojemu je – očito reducirajući uobičajenu sezonsku siestu te korigirajući odluku da od srpnja do rujna mikrofon zamijeni za "tunju", a pozornicu brodom — održao nekoliko iznimnih koncerata, Oliver je upravo pulskim gostovanjem, odnosno u produkcijskom smislu doista megaspektaklom u Areni, zapravo simbolično zaključio jedno iznimno desetljeće. Koncert koji je (u produkciji HTHineta) svojevrsna kombinacija humanitarnog koncerta (cijeli prihod od prodaje ulaznica ide za pulsku Opću bolnicu), live spektakla, te "sirovina" od koje će biti skockan i reprezentativan DVD (čemu je jamstvo dosadašnje iskustvo producenta Ozrena Kanceljaka i HTHinet Music Cluba na realizaciji Gibonnijeva i Valjkova DVD-a), svojevrsna je kruna Oliverove impresivne diskografije iz devedesetih te, za mnoge neočekivane, "nove" izvođačke mladosti.
Spektakl u Areni tu nije nikakva iznimka. Dapače.
U sjajnom ambijentu prepune Arene, u kojoj se stijesnilo neshvatljivih petnaest tisuća posjetitelja — za ovu prigodu posebno "ušminkane" primjerenim "antičkim" instalacijama i intervencijama Andreja Rehaka, uz pratnju Dupina/Delfina koji su za ovu prigodu (digitalnog koncertnog i videozapisa) dobili i primjerena glazbenička pojačanja uz glazbenoproducentsku pasku Nikše Bratoša te moćan razglas s pripadajućom vrhunskom sofisticiranom koncertnom opremom — Oliver je možda konačno snimio svoj ultimativni koncertni "nosač zvuka". Jer, iako su njegovi koncerti mnogo puta do sada imali neprijeporni himnički naboj, live zapisi — pa bila riječ o onome vremešnom dvostrukom vinilu iz splitskog HNK ili Oliver u Lisinskom dvostrukom CD-u iz 1996. — nisu uspijevali uhvatiti Oliverovo reprezentativno izdanje. Izniman prateći band, vrhunska glazbena produkcija, odlična dramaturgija koncerta — koja je uspješno balansirala s "komunikativnijim" materijalom primjerenim velikom open air spektaklu i emocijama nabijenim laganicama komornijeg timbra — te popis doista reprezentativnih gostiju, ovaj su put, čini se, zajamčili konačan live zgoditak. Uz očekivani trijumf i slike i tona.
I još nešto! Kao i na dva velika ovoljetna koncerta — onaj u Mostaru, a potom i u Splitu — Oliver je i u Puli pokazao svoju "novu" vrijednost. Osjećaj za mjeru. Naime, premda je mnogo puta znao koncertne "zicere" na kraju pretvoriti u konfekcijske nastupe s doskočicama i napitnicama u slavu Hajduka, čini se da je to ipak stvar pluskvamperfekta. Ili, makar, praksa ostavljena za nezahtjevne pozornice i manje gaže.
Jer, Oliverov je nastup u Puli doista bio bezgrešno odrađen. U koncert je ušao Gibonnijevom emocionalnom laganicom Dobar dan, da bi, zajedno s klapom Fortunali, emocionalni naboj podigao za još jednu decimalu izvedbom Vele luke. Brod u boci, Tedi Spalato kao pouzdani "asistent" u vremešnom Picaferaju prevedenom u zanosnu bossa novu te trolist Runjićevih izvanvremenih standarda u sjajnim obradama (Oprosti mi pape, Magdalena te iznimno uspjeli duet s Vannom u Novi život se rađa), pokazali su da je Oliverovao moćno oružje bio i ostao repertoar balada i laganica za rezanje žila.
Bez tebe, skladba koja – priznajem - nikada nije bila moj osobni favorit, također je dobila mnogo primjerenije ruho diskretnih funky stilizacija i gudača pod paskom Alana Bjelinskog. Već sam spomen Gibonnija kao gosta još prije prvih taktova kolaboracije U ljubav vjere nemam, dočekan je ovacijama prepune Arene. Oliver s gitarom i furiozni gudači Bjelinskog ušetali su potom u gipsy stilizacije s Nedostaješ mi ti kao svojevrsni "tampon" prije novog sentiša: odlične verzije Lijepa bez duše.

Neponovljivi "kozmički Dalmatinac" - Oliver DragojevićU sjajnom ambijentu Oliver je konačno snimio svoj ultimativni koncertni "nosač zvuka".
Jer, iako su njegovi koncerti mnogo puta do sada imali neprijeporni himnički naboj, live zapisi nisu uspijevali uhvatiti Oliverovo reprezentativno izdanje. Izniman prateći band, vrhunska glazbena produkcija, odlična dramaturgija koncerta te popis doista reprezentativnih gostiju, ovaj su put, čini se, zajamčili konačan live zgoditak

Konobo moja, kao još jedna dalmatinska himna, na scenu je dovela Meri Cetinić, dok je jednako himnički dalmatinski šlager Neka se drugi raduju odrađen uz raskošne gudače i Oliverov klavir koji kao da je sišao sa sessiona za Let It Be. Kud’ ćeš bolji uvod za sjajnu Yesterday, odrađenu u maniri Raya Charlesa, ali i za zgodan cover I wanna go home u "verziji" Toma Jonesa. Obje pak skladbe — premda prije dio show programa strateški smješteni negdje na pola koncerta negoli udarni "repertoarni" brojevi — poslužile su kao idealan uvod u iznimnu Vjeruj u ljubav u kojoj se kao gost, 22 godine nakon splitskofestivalske premijere, ukazao Otto Pestner. Novi gost Tony Cetinski podsjetio je pak na duet s Melodija hrvatskog Jadrana u skladbi Morski vuk, garniranoj prigodnim "škercima" s poslovičnim Oliverovim duhovitim "parlatinama" te diskoidnim humpa cumpanjima. Nastavljenim, naravno, i u izvedbi vremešne kampanilističke splitske pobjednice Copacabana i Nadaline. Koja se, s Oliverom u ulozi "trieštinskog" harmonikaša, pretvorila u pravu pučku feštu. Ili, kako bi rekli u Istri, u "štala party".
Nakon šest skladbi naglašenijeg ritma, na red su ponovo, dakako, došle laganice. Najprije Kad mi dođeš ti i Tko sam ja da ti sudim, aduti s posljednjeg studijskog albuma Dvi, tri, riči..., a potom Dva put sam umra (najbolja skladba iz Huljićeva autorskog portfelja) sa začinom gospela (odnosno odličnih pozadinskih vokala Tea Brajčića, Alemke Milano te Brankice Brodarić). Zborno a capella pjevanje Olivera uz pratnju petnaestak tisuća grla, Cesaricu su, po običaju, pretvorili u vrhunac večeri. Bar kada je "službeni" program u pitanju jer bis je donio ultimativni dalmatinski evergreen Galeba, izvrsnu baladu s Dvi, tri, riči... Tvoje suze mi sude (obdarenu sjajnim saksofonskim solom Dražena Bogdanovića), odlične Stanićeve Nisam te zaslužio (s dojmljivim gitarskim solom) i Ajde, zbogom, novi Oliverov standard Moj lipi anđele... Publika je ipak nakon dva i pol sata koncerta uspjela iznuditi još po koji bis: Dobro jutro tugo, te impresivan medley s Malinkonijom, Skalinadom, Pismom mojom i pravom poslasticom na kraju: funkoidno "wonderovski" maštovito revidiranom Što učinila si ti...
Oliver je dakako u džepu imao bar još tri-četiri sata koncertnog repertoara, no nešto je ipak moralo ostati i za kakvu sljedeću prigodu.
Jer, Oliver Dragojević, molit ću fino, i nakon toliko godina na sceni očito je predodređen i za "neka nova svitanja".

Voditelj informatike: Goran Bašić
Internet podrška:
NETmedia d.o.o.
© Sva prava pridržana: SLOBODNA DALMACIJA, 1999.
Posljednja nadopuna: 2001.08.26.
Stranice prilagođene za INTERNET EXPLORER 4 (800x600pix, 24bit)

[ idi na vrh stranice ]
[ idi na sljedecu stranicu ]